Felgyorsult világunkban szinte senki nem indul el otthonról a telefonja nélkül. Egy ember átlagosan négyszer több időt tölt a telefonja nyomkodásával, mint amennyi időt a számítógép előtt ül. Ezen keresztül informálódik a legfrissebb hírekről, az időjárásról, jegyet foglalhat akár a következő vonatra vagy egy előadásra, de még a csekkjeit is befizetheti az okostelefonján keresztül.
Zsebre tehető marketing
Mára már nem elegendő az interneten és papír alapon hirdetni egy céget vagy vállalkozást. Figyelembe kell venni a mobiltelefonok adta új lehetőségeket is. Külön szakemberek és marketing irodák foglalkoznak mobil marketing stratégiák tervezésével és kivitelezésével. Ezek középpontjában reklám hirdetések állnak, amelyek valamilyen okos eszközön jelennek meg.
- App marketing
Ez a fogalom a mobil alkalmazásokon megjelenő hirdetéseket foglalja magába. A Google AdMob szolgáltatás igénybevételével az ingyenes vagy reklámokat megjelenítő applikációkat használók körében lehet hatékony hirdetési lehetőséghez jutni. - QR kódok
Segítségükkel weboldalak és rejtett információk nyithatóak meg. Mindenki kíváncsi, mi van a fekete pontok mögött. A felhasználókat telefonjuk használatára ösztönzi az információ megszerzése érdekében. - Földrajzi helyen alapuló marketing
Sok hirdető szelektálhatja a hirdetésének megjelenését az általa kiválasztott földrajzi helyekre. Így sokkal jobb célzást és hatékonyságot érhet el. - SMS marketing
A felhasználók SMS-ben kapják meg az SMS kampányokban szervezett hirdetéseket.
Keresőoptimalizálás mobilokon
A Google természetesen figyelemebe veszi a mobilról indított kereséseknél, hogy melyik weboldalnak van mobil verziója, és hogy milyen gyors a betöltődési ideje. Ezeket a szempontokat elsősorban az organikus találatoknál veszi figyelembe. A Google Adwordsben lehetőség van a hirdetések mobilon történő megjelenítése esetén extra bővítményeket is bekapcsolni. Ilyen például a hívás- és a helybővítmény.
- Hívásbővítmény
A hirdető vállalkozás telefonszáma megjelenik a találati listában, és egy kattintással hívható. Ebben az esetben még a weboldalra sem kell ellátogatnia a felhasználónak, azonnal megtörténhet a kapcsolatfelvétel. - Helybővítmény
A hirdető vállalkozás telephelyének, boltjának, irodájának címe is megjelenhet a találati listában, így a felhasználó azonnal felkeresheti a helyet. Ezzel a megoldással még spórolhat is a Google a hirdetőknek, hiszen ha nincs kattintás, fizetni sem kell a hirdetésért.
Ez természetesen érthető, hiszen a böngészések aránya a mobil eszközök felé tolódik el, hiszen már többen interneteznek okos eszközökről, mint laptopról vagy asztali számítógépről.
Reklámok a mobilokon (AdMob közvetítés)
Az AdMob Android és iOS-alkalmazásokhoz is egyaránt használható. Az AdMob lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy bevételt szerezzenek alkalmazásukkal azáltal, hogy más hirdetők alkalmazáson belüli hirdetéseit jelenítik meg. Szűrőket állíthatnak be, hogy a megjelenített hirdetések relevánsak legyenek az alkalmazásfelhasználók számára. Az AdMob átfogó közvetítési platformokat is kínál, amelyek lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy kezeljék és közvetítsék a hirdetési kéréseket több mint 40 külső gyártótól származó hálózathoz. Ez segít az alkalmazás bevételszerzésének maximalizálásában.