A SEO és a PPC összehangolásának legkézenfekvőbb előnye abban mutatkozik meg, hogy növekszik a kereső találati oldalain az expozíció.
Sokan hajlanak arra, hogy miután rangos helyhez juttattak egy adott oldalt, leállnak a PPC-vel, vagy csökkentik az ebbe fektetett erőfeszítéseket. Azonban fontos megjegyezni, hogy az organikus és a fizetett keresési eredmények kombinálása látványosan megnöveli a forgalmat, és azt a benyomást keltheti, hogy egy adott piacon már megalapozott jelenléttel bír.
Mindezeket figyelembe véve: nem érdemes szétválasztani e két módszert egymástól, hiszen mind a SEO, mind pedig a PPC ugyanazon cég malmára hajtják a vizet, mindkettő célja abban mutatkozik meg, hogy a vállalkozás webhelyére több látogatót vonzanak, akikből nagy eséllyel visszatérő vásárló, lojális ügyfél válik.
Szükséges választani a két módszer között?
Nem! Használjuk a kettő kombinációját!
Az online piac rendkívül dinamikus, fáradhatatlan. Sok marketingszakember hisz a digitális marketing holisztikus megközelítésében, különös tekintettel az általunk tárgyalt SEO és PPC kombinációját illetően.
A SEO az a folyamat, amelynek köszönhetően növelhető a keresőmotorban egy adott webhely rangsorolása – mindehhez célzott kulcsszavakat és színvonalas tartalmat használunk fel.
A PPC pedig egy olyan marketing stratégia, ahol a vállalkozók a hirdetéseikért csak abban az esetben kell fizetniük, ha a felhasználók rákattintanak az általuk futtatott reklámokra.
A PPC és a SEO módszerek által egyaránt arra irányulnak a törekvések, hogy növeljék a vállalat közönségét, akikből optimális esetben visszatérő vásárlók válnak.
Miért kell a két stratégiát összehangoltan működtetni?
A PPC és a SEO együttesével lehetőség nyílik arra, hogy mind az organikus, mind pedig a fizetett eredményeket „uralhassuk”, ezáltal megnövekedett forgalmat generálhatunk és erőteljessé tehetjük az online jelenlétet.
Az e-kereskedelmi webhelyek többségének mindössze 3-4%-ban mutatható ki a konverziós aránya, ezért érdemes arra törekedni, hogy fennmaradó nagy többséget, vagyis azt a 96-97%-ot visszairányítsuk a webhelyünkre.
További előnyként jeleníthető meg a megosztott kulcsszóadatok fontossága, amely mind a SEO, mind a PPC marketing kampányban fontos szerepet tölt be.
Abban az esetben, ha mindkét kampány egyszerre fut, akkor megduplázódnak az elemzéshez szükséges adatok, fényt derítve arra, hogy mely kulcsszavak rendelkeznek nagyobb konverziós aránnyal a többihez képest és hogyan lehet beépíteni ezeket az információkat az általános stratégiába. A megosztott kulcsszóadatok által világosabb képet kaphatunk arról, hogy mennyire mondható sikeresnek egy kampányunk, és hogyan lehetne módosítani az általános marketingstratégiát, amennyiben erre szükség van.
A SEO-hoz képest, amelynek eredményeit csupán egy relatíve hosszabb idő leteltével tudjuk megtekinteni, a PPC-kampány eredményeibe szinte azonnali betekintést nyerhetünk. A PPC kampányból összegyűjtött információk felhasználhatók a SEO-stratégia irányításához és fejlesztéséhez.
A SEO és a PPC együttes működése nagy mértékben hozzájárulhat a SERP-expozíció fokozásához. Ha az egyik kampány sikeresnek bizonyul, a vállalkozók általában nem igazán tesznek erőfeszítéseket egy másik kivitelezéséhez. A két marketingstratégia kombinálásával azonban megduplázható az expozíció, ahogy a forgalom-növelés esélyei is megnövekedhetnek.
Az optimális SEO és a PPC kombináció létrehozása
Nem újdonság az üzleti szférában, hogy a SERP-rangsor, valamint az online imázs megléte elengedhetetlen összetevőként kell, hogy szerepeljenek ahhoz, hogy sikert érhessen el egy vállalkozó, hogy növekedjen, és nem utolsó sorban, hogy hosszú távra be tudjon rendezkedni a business izgalmas, ugyanakkor nagy kihívásokkal teletűzdelt birodalmában. A siker érdekében erősen javasolt használni a digitális marketing területén a SEO-t az organikus forgalom növelésére, a PPC-t pedig a fizetett forgalom növelése céljából.
A SEO és a PPC egységes marketingstratégiává történő kombinálása nagyszerű módszer a forgalom, valamint az átváltási arány növelése érdekében.