Az üzleti világ egyik alapköve az egyedi logó, amely által a cég vagy vállalkozás könnyen azonosítható, kitűnik a konkurensek közül. A céges logó minősége nagy szerepet játszik az első benyomás kialakításában, hiszen az ügyfelek és a megrendelők elsőként ezzel találkoznak például a honlapon, a névjegykártyán, vagy a szórólapon. Éppen ezért a logó a céges arculat egyik legfontosabb részét képezi.
Miért van szükség egyedi logótervezésére?
Az emberek könnyebben emlékeznek egy logóra, mint a szövegre, éppen ezért fontos, hogy professzionális, lehetőleg gyakorlattal rendelkező, szakképzett számítógépes grafikus végezze a tervezést, és a készített logó minőségi legyen. Csapatunk több fontos kritériumot is figyelembe vesz a tervezés során, de milyen egy igazi professzionális logó?
- A vállalkozásra és annak tevékenységére jellemző, azzal könnyen azonosítható, a vállalkozás célcsoportja számára egyértelmű.
- Nem nagy és részletes, hanem egyszerű, letisztult és ízléses.
- Modern, a kor elvárásainak és a trendeknek megfelelő, ugyanakkor időtálló.
- Pozitív érzelmeket vált ki.
- Figyelemfelkeltő, könnyen megjegyezhető.
- Megkülönbözteti a céget vagy vállalkozást a versenytársaktól.
Az általunk készített logók megfelelnek a kor elvárásainak. Csapatunk segítségével a professzionális kivitelezés igény szerint akár a teljes cégarculat elkészítésére is kiterjedhet. Az arculati elemeket a leggyakoribb formátumokban adjuk át a nyomdai és webes felhasználáshoz.
Milyen logótípusok léteznek?
A leggyakrabban használt típus az ikonikus logó, ami többnyire egy tárgy vagy szimbólum ábrázolása, de népszerűnek számít a vállalkozás neve által ihletett szöveges logó is, esetleg a kettő kombinálása. Az elkészült logó azonban logótípustól függetlenül minden területen jól felhasználható, a külső és belső arculat részeként egyaránt funkcionál, a reklámanyagoktól kezdve a levelezésekig mindenhol, ugyanis a logó azonosítja a vállalkozást.
A logótervezés menete
A logótervezés egy konzultációval kezdődik, melynek során a grafikus megkapja a szükséges információkat a megrendelő vállalkozásáról, egyedi igényeiről, elvárásairól, ötleteiről. Amennyiben a megrendelőnek nincs konkrét elképzelése, érdemes teljesen a grafikusra bízni a kreativitást igénylő tervezést. Következő lépésben egy személyre szabott árajánlatot kap ügyfelünk, benne a várható költségekkel kapcsolatos tájékoztatással. Az árajánlat egy logóterv, logókoncepció elkészítését foglalja magában.
A grafikai munka az árajánlat elfogadása után kezdődik, ekkor a kezdeti logótervek, vázlatok már kialakulnak, kiválasztásra kerülnek a színek, méretek, betűtípusok, majd az első terv is akár 5-10 munkanapon belül elkészül. Amennyiben a megrendelő nem teljesen elégedett az átadott tervvel, kérhet korrigálást, változtatásokat. A tapasztalatok azt mutatják, hogy maximum egy-két módosítás elegendő. A végleges logó tulajdonjogával a számla kiegyenlítése után a megrendelő teljes körűen rendelkezik. Az átadás vektoros (tetszőlegesen nagyítható) formátumban történik.