A keresők találati listáinak első oldalán, pláne a képzeletbeli dobogón lenni minden honlaptulajdonos célja, ezt elérni azonban egyáltalán nem könnyű feladat. Nem mindegy, hogy mi, mikor és hogyan szerepel a weblapon, hiszen különböző szempontokat kell figyelembe venni például egy webáruház és egy blogbejegyzés esetén.
Információszolgáltatás az érdeklődőknek
Sokan úgy gondolják, hogy egy weboldalra keveset kell írni, mert a hosszú szöveget úgysem olvassa el senki, ez azonban nem minden esetben igaz. Ha valaki terméket vásárol egy webáruházból, vagy szolgáltatást választ az interneten keresztül, nyilván kíváncsi a részletes termékleírásra, illetve hogy mit foglal magában pontosan a szolgáltatás, és azt összehasonlítja más honlapokon található információkkal. A komoly érdeklődőnek fontosak a részletek, és ha a leírás nem elég megfelelő, elégedetlenül fog távozni a honlapról, mert nem kapta meg azt az információt, amiért meglátogatta azt, és egy olyan vállalkozástól fog vásárolni, ahol áttekinthetően, kielégítően írtak a keresett termékről.
Keresőoptimalizálás
A keresőbarát szövegírás a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része. A keresők a honlapokat elsősorban a szövegük alapján azonosítják be, és a találati listában is a bonyolult értékelési szempontok szerint jelenítik meg azokat. Meg kell találni az egyensúlyt, amivel mind a keresőknek, mind az olvasóknak kedvez egy weboldal szövege. Mindkét esetben fontos a választékos fogalmazás, hiszen így több kulcsszóra jelenik meg a honlap, ami több látogatót jelent, ráadásul ott is tartja az olvasókat. Mindennek ellenére a keresőoptimalizálás nem csupán a kulcsszavazást jelenti, a nem a keresők elvárásaihoz igazodó tartalommal a találati lista első oldaláról nagyon könnyű lecsúszni, és ezáltal ügyfeleket veszíteni.
Megkönnyíti az értékesítést
A honlapok szövege folyamatosan javítható, bővíthető, ezért sokkal hatékonyabb kommunikációt tesz lehetővé a megrendelőkkel, mint a személyes kontaktus, hiszen egyszerre több ügyféllel való foglalkozást jelent. Ez azért fontos, mert ha egy vállalkozás vásárlóinak száma növekszik, akkor nem feltétlenül jut elég idő minden vevőre, és közülük többen elégedetlenül távozhatnak, vagy például a nagy rohanásban nincs alkalom kapcsolódó termékeket, szolgáltatásokat ajánlani.
A jól megírt webszöveg felér egy jó eladóval, de legalábbis annak mindennapi munkáját lecsökkenti, hiszen az ügyfél már tájékozottan fogja felkeresni az üzletet, és az érdeklődés helyett vásárolni fog. A marketingszövegek írása azonban tapasztalatot igényel, hiszen itt nagyon fontos a tartalom megfelelő tagolása, a pontos és egyszerű fogalmazás. Minden szó az ajánlat előnyeinek gyors megértését és az érdeklődő motiválását, nem az erőszakos értelemben vett vásárlásösztönzést szolgálja.
A rossz, nem megfelelően megírt tartalom azonban minden szempontból határozottan kárt okoz, így ha valaki nem rendelkezik írói gyakorlattal, vagy egyszerűen nincs ideje webes szövegírásra, akkor érdemes profikra bízni azt.
Szövegírás szolgáltatásaink
- Honlapok komplett tartalomírása, szövegírása, feltöltése.
- Keresőbarát szövegírás, szövegezés javítás.
- Keresőoptimalizált PR cikkek írása, elhelyezése.
- Optimalizált hírek és blogbejegyzések készítése, feltöltése.
- Webáruházak termékleírásainak elkészítése.
- Közösségi oldalak bejegyzéseinek, cikkeinek írása.
- Sajtóközleményes linkmarketinghez sajtóanyag elkészítése.
Szolgáltatásainkat csomagban és egyedileg is igénybe lehet venni. Keressen minket elérhetőségeinken, és kérjen személyre szabott árajánlatot honlapja szövegezéséhez.
Mit jelent a minimalista weboldal?
A kevesebb néha több – ez a minimalista weboldalak kapcsán is kiderül, természetesen akkor, ha ezek kellő odafigyeléssel, megfelelő módon vannak elkészítve. A lényeg a minimális tartalom, amely ízlésesen, ideális módon van elosztva célorientált módon, úgy, hogy a környezet minden eleme a maga helyén legyen. A látogatók nagyon szeretik az ilyen típusú oldalakat, azonban rendkívül fontos az, hogy átgondolt módon legyen minimalista egy weboldal.
Hogy működhet, ha ennyire egyszerűen van kivitelezve? Épp az egyszerűség az, ami megfogja az embereket, amely által átláthatóbbá válik a weboldal. Számos előnye van, hiszen azáltal, hogy az oldal ennyire egyszerű és kevés tartalmat jelenít meg, sokkal könnyebben, gyorsabban betöltődik akár mobilról is. Az emberek gyorsan meg tudják találni azt, amit keresnek, ez pedig az egyik legfontosabb dolog. Ha rövid időn belül nem találnak rá a célra, akkor egyszerűen tovább kattintanak és megnézik a következő weboldalt. Amikor kialakításkor odafigyelünk arra, hogy a kevés leírás tömör legyen és átadjon minden szükséges információt, akkor egyszerűen megnyerhető a látogatók nagy része.
Amire nagyon kell figyelni, az, hogy az egyszerűség, rövidség esetében kevés tartalomba kell belevarázsolni minden átadandó, lényeges információt. A textúra, a színek, valamint betűtípusok megfelelő kiválasztása már egy kisebb győzelemmel felér, nagy figyelmet kell szentelni ezeknek külön-külön, de az összképnek is.