Egyedi honlap és webáruház készítés Győr

Keresőoptimalizálás Győr

Ha valakinek a mai világban szüksége van egy termékre vagy szolgáltatásra, az internetes keresők egyikét használja (többnyire a Google-t). A felmérések szerint azonban a felhasználók többsége a találati lista első oldaláról választ, és amelyik vállalkozás nem szerepel itt, bizony potenciális vásárlóktól, és így bevételtől esik el.

Keresőoptimalizálás

Mikor érdemes keresőoptimizáltatni egy honlapot?

Már a weblapok tervezésekor és készítésekor is érdemes figyelembe venni a keresőoptimalizálás írott és íratlan szabályait, de a már elkészült honlapok hatékony optimalizálása is lehetséges. Több jele és oka is lehet annak, hogy itt az ideje a keresőoptimalizálásnak:

  • ha a látogatottság növelése a cél
  • ha egy honlapot az internetes keresőkben csak nehezen lehet megtalálni
  • ha a konkurens cég holnapjának nagyobb a látogatottsága
  • ha a kiválasztott keresőszavakra nem az első három helyen szerepel az adott honlap

Ez utóbbi azért fontos, mert a felmérések azt az elméletet támasztják alá, miszerint a felhasználók a keresők találati listájának első három helyezettjére kattintanak leggyakrabban, tehát ezeket az oldalakat látogatják a legtöbben. Ha tehát egy holnap nem a képzeletbeli dobogó valamelyik fokán helyezkedik el, akkor erősen ajánlott keresőoptimalizáltatni a több látogató, és az így szerezhető több ügyfél, megrendelő reményében. A keresőoptimalizálásnak számtalan engedélyezett módszere van, amihez csupán egy jó szakember kell.

A keresőoptimalizálásról bővebben

A keresőoptimalizálás megértéséhez előbb az olyan internetes keresők működésével kell tisztában lenni, mint amilyen például a Google. Ezek a keresőoldalak az interneten található honlapokat folyamatosan látogatják, az ezeken olvasott adatokat pedig a saját adatbázisukban tárolják, így amikor valaki egy internetes keresőben egy kulcsszóra rákeres, tulajdonképpen a keresőoldal adatbázisában végez lekérdezést.

A keresőrobotok több szempontból is vizsgálják a honlapokat, és minél jobbnak ítélik egy honlap tartalmát, az annál jobb helyezést ér el a találati listákon. Tehát az elért helyezés több tényező függvénye:

  • A keresőoptimalizálás első és legfontosabb lépése a keresőbarát kialakítás, ami azt jelenti, hogy a honlapok fejlesztésénél figyelembe kell venni, hogy a honlapok kódjait olvasó keresőrobotok még nem képesek minden adatot értelmezni.
  • Az is sokat számít, hogy mennyi és milyen minőségű tartalommal van egy honlapra feltöltve. A tartalom minősége ebben az esetben azt jelenti, hogy mennyire illik a honlaphoz, mennyire releváns.
  • A honlapra mutató linkek, külső hivatkozások is nagy szerepet játszanak a jó helyezések elérésében.
  • Az is lényeges tényező, hogy az adott témában publikált konkurens honlapok milyen mértékben vannak keresőoptimalizálva, tehát mekkora a verseny az adott keresőszóra.

Mindez mutatja, hogy egy honlap keresőoptimalizálása mennyire összetett és fontos feladat, hiszen esetenként egy-két kisebb változtatással is jelentős sikerek érhetőek el. Amennyiben azonban a honlap régebbi technikával készült, és nem keresőbarát kialakítású, szükséges lehet a honlap teljes frissítése, újraformálása is.

Megfelelően keresőoptimalizált a honlap?

Ezt a legegyszerűbben úgy lehet ellenőrizni, hogy a keresők különböző kulcsszavakra milyen helyen adják ki. Amennyiben a honlap témájához kapcsolódó kulcsszavakra rákeresve a találati lista első oldalán szerepel egy honlap, akkor nagy valószínűség szerint keresőbarát kialakítású.

Érdemes egy konkrét példán keresztül is szemléltetni. Például a „Shoes Kft” cipők nagykereskedelmével foglalkozik. A cég nevére rákeresve szinte biztosan az első helyen fog szerepelni a találati listán a honlapja, ebből azonban még nem derül ki, hogy keresőoptimalizált-e, ehhez további kulcsszavakra kell rákeresni. Ilyenek például a „cipő kereskedelem”, „cipő nagykereskedelem” vagy a „cipő viszonteladás”. Az eredmény akkor mondható igazán jónak, ha az első három hely valamelyikén látható a vállalkozás honlapja.

Linképítés

A keresőoptimalizálás egyik hatékony eszköze a linképítés, ami a honlapokra mutató linkek, hivatkozások más hasonló témával foglalkozó weblapokon, linkgyűjteményekben való elhelyezését jelenti. Ezzel a módszerrel nem csupán a honlap látogatottsága növelhető, hanem a keresők találati listájában is előrébb kerül. Azonban nemcsak az oldalra mutató linkek mennyisége, hanem a minősége is fontos, így a nem releváns, azaz a témához nem kapcsolódó oldalakon elhelyezett linkek ellenkező hatást válthatnak ki. Bár a megfelelő oldalak felkutatása, kiválasztása sok időt vesz igénybe, és az eredménye sem azonnal jelentkezik, ennek ellenére érdemes foglalkozni vele, mert az egyik leghatékonyabb látogatottságnövelő technika.

Kérjen egyedi árajánlatot!

Az ajánlatkérés kötelezettségektől mentes, csapatunk maximum 48 órán belül válaszol minden beérkező üzenetre. Munkáinkra szerződéses garanciát vállalunk, nem tűnünk el, ügyfeleink bízhatnak bennünk és számíthatnak ránk.

Bízza ránk Ön is webes ügyeinek intézését!

További elérhetőségeink

Kérjük, jelölje be az alábbi négyzetet: