Az induló weboldalak gyakran küzdenek a látogatók hiányával. Elkészült az új honlap, de látogatók nem érkeznek a weboldalra. Ilyen esetben érdemes kattintás alapú Google Adwords hirdetési kampányokat indítani. Ennek a hirdetési rendszernek az a légyege, hogy nem a hirdetés megjelenéséért, hanem a kattintásért kell fizetni.
Google Adwords kampány
Az egyik legelterjedtebb kattintás alapú hirdetési rendszer a Google Adwords szolgáltatása, de a Facebook hirdetések egy csoportja is hasonló elven működik. Kétféle hirdetési forma érhető el, egyrészt a Google keresési hálózatán hirdethető az adott vállalkozás, másrészt a partner weboldalakon is megjeleníthető képi hirdetés. A keresési hálózaton a hirdetések az organikus találatok előtt jelennek meg. Itt csak szöveges hirdetést lehet megjeleníteni, mely megtévesztésig hasonlít az organikus találatokra. Sokan ezért észre sem veszik, hogy éppen egy hirdetésre kattintanak. A partner weboldalakon, azaz a display hálózaton már statikus és reszponzív banneres hirdetések jelennek meg. Olyan weboldalakra kerülnek ki a reklámok, amelyek csatlakoztak a Google rendszeréhez, és engedélyezik Google hirdetések megjelenítését.
Adwords vagy keresőoptimalizálás?
Az Adwords kampányok indítása nagyon jó lehet kezdő vállalkozások számára, de bárki használhatja, ha fel szeretné lendíteni vállalkozása forgalmát. Fontos azonban megjegyezni, hogy a látogatószerzés leghatékonyabb eszközei a keresőoptimalizálás és a linképítés. Ezzel a két módszerrel lehet hosszú távon ingyen online látogatókat szerezni. Az Adwords kampány fizetős, és vannak olyan területek, ahol csak eléggé borsos áron szerezhetőek meg a találati lista első helyei. Amint elfogy a virtuális számlára töltött pénz, a kampány felfüggesztésre kerül.
Olyan esetek is léteznek, amikor érdemes mindkét módszert igénybe venni azonos időben. Ilyenek például a szezonális termékek, szolgáltatások, amikor a hosszabb távú optimalizálás mellett az adott szezonban megéri fizetni az Adwords hirdetésekért. Ajánlott még az Adwords hirdetést a keresőoptimalizálás első lépéseként is elkezdeni, így azonnali eredmény érhető el a keresőoptimalizálás befejezéséig.
Google marketing szolgáltatásaink
- Adwords kampányok tervezése és lebonyolítása.
- Adwords keresőhálózatos és display hirdetések készítése.
- Meglévő Adwords kampányok felülvizsgálata, optimalizálása.
- Remarketing kampányok készítése.
- Google+ fiók vagy márkafiók készítése és üzemeltetése.
- Google+ közösségi bejegyzések közzététele.
- A weboldal és a Google+ fiók összekapcsolása.
- Google Cégem profil létrehozása.
- YouTube fiók kezelése, videók feltöltése, optimalizálása.
- Analytics fiók létrehozása, adatok elemzése, visszacsatolás.
- Adwords és Analytics összekapcsolása.
- Google Maps közzététel.
Szolgáltatásainkat csomagban és egyedileg is igénybe lehet venni. Keressen minket elérhetőségeinken, és kérjen személyre szabott árajánlatot cége vagy vállalkozása Google marketingjére.
Miért fontos a Google Plus?
A Google Plus egyre fontosabb a közösségi marketing szempontjából, hiszen már régen átlépte azt a határt, amellyel már jóval a Facebook előtt jár a felhasználók számát tekintve. Természetesen az is igaz, hogy az aktív felhasználók száma ennél sokkal kevesebb, szakemberek becslései szerint kb. 5-7 millió felhasználó környékén van azok száma, akik rendszeresen használják a Google Plust legalább havonta egy alkalommal.
Mit is jelent pontosan ez az adat? Érdemes több szemszögből is megfigyelni mindkét adatot, hiszen az aktív felhasználók is fontosak, ahogyan a Google valamilyen szolgáltatását használó 2 milliárd feletti felhasználója is. Egy oldalról a Facebook vezet, hiszen kb. 1,4 milliárdra tehető az aktív felhasználók száma, akik legalább havi egy alkalommal használják, hiszen ez sokkal több, mint a korábban említett 5-7 milliós szám. Azonban ha a teljes Google-t nézzük, vagyis ennek minden igénybe vett szolgáltatását, akkor máris láthatjuk, hogy a 2 milliárdnál is nagyobb számmal már ők vezetnek.
A Google azzal a lépéssel, hogy a számos funkciót egyetlen újban egyesített, és azzal, hogy használni lehessen a különböző Google funkciókat, be kell jelentkezni a Google Plusba is, jelentős előnyt hozott a cégóriásnak. Felhasználók adatainak milliárdjai jutottak el hozzájuk, ahogyan böngészési szokásaik, lakhelyeik is, valamint számos más fontos adat. Ezek által célzottabb és sokkal hatékonyabb reklám jut el a felhasználókhoz, ami (az egyik) valódi előnye a Google Plus fióknak.