Az első megítélés egy üzleti megbeszélés során nagyon fontos, melyet a megbeszélés elején átnyújtott névjegykártya is nagyban befolyásolhat. Egy professzionálisan megtervezett és elkészített névjegykártya segít a pozitív benyomás kialakításában, amiből a leendő üzleti partner láthatja, hogy a vállalkozás sokat ad az üzleti megjelenésére.
Fontos az első benyomás
A névjegykártya szorosan kapcsolódik az adott céghez vagy vállalkozáshoz, hiszen sokat elárul róla. Sajnos a rosszul megtervezett névjegykártyák a kukában landolnak, feledésbe merül a cég vagy a vállalkozó, aki rajta van, felesleges pénzkidobás. A magasabb üzleti rétegekben ez alapján ítélnek meg egy vállalkozást. Kockázatos dolog félredobni és otthon megtervezni ezt az arculati elemet, hiszen nagyon sok múlhat rajta. Több szempontot is figyelembe kell venni akkor, ha valaki névjegykártyát készíttet. Minden esetben érdemes szakemberekhez, marketing tanácsadókhoz fordulni, ha emlékezetes és időtálló névjegykártya tervezése a cél.
A minőség mindent elárul
A névjegykártya fontos eleme a logó. A logóhoz tervezett névjegy gyakran a weboldal színeit és hangulatát idézi, hasonló képi elemekkel és betűtípussal. Ez összhangot teremt az online és offline megjelenés között, ami tovább erősíti a cég egységes arculatát. Fontos a jól olvasható betűtípus és betűméret megválasztása, hiszen az idősebb vagy rosszul látó emberek számára is ugyanolyan jól olvashatónak és használhatónak kell lennie egy névjegykártyának. A papír minősége mindent elárul. Érdemes minőségibb és vastagabb papírra nyomtatni, hogy ne csak egy átlagos papírfecni legyen. Legyen tartása és kellemes érintése. Bátran lehet alkalmazni a dombornyomást, perforálást, különböző formákat, színeket, kivágásokat. A lényeg, hogy a végtermék egyedi legyen, és összhangban legyen a cég által képviselt színvonallal és arculati szabályokkal.
Milyen a jó névjegykártya?
- Kreatív, emlékezetes és tartós.
- Megfelelően megválasztott papírból készül.
- Jól olvashatók rajta a kapcsolati adatok.
- Összhangban van a cég arculatával.
- Elárulja, mivel foglalkozik a vállalkozás.
- Kihasználja a rendelkezésre álló teret, de nem zsúfolt.
- Nem baj, ha kétoldalas.
- Jól látható a vállalkozás logója.
- Ne legyen túl olcsó.
Mi szerepeljen a névjegykártyán?
Nem mindegy, hogy magán vagy üzleti célú névjegyről van szó, mert az adatok mindkét esetben mások. Akármilyen célból is készülnek, a lényeg, hogy hosszú távú kapcsolatrendszer kialakítása a cél.
A névjegykártya mérete nem túl nagy, általában 9x5 cm. Érdemes jól kihasználni a rendelkezésre álló helyet, és a lehető legtöbb mindent feltüntetni, ami az adott vállalkozásra jellemző. Az üzleti névjegykártyán szerepelnie kell a névnek, beosztásnak, telefonszámnak, céges e-mail címnek, céges weboldalnak és a logónak. Multinacionális cégeknél jellemző a kétnyelvű névjegykártya, ebben az esetben javasolt a kétoldalas megoldás. Fontos, hogy a legfontosabb tevékenységi körök is szerepeljenek rajta. Ha több különböző tevékenység jellemzi az adott céget vagy vállalkozást, akkor érdemes több névjegykártyát alkalmazni.