Egyedi honlap és webáruház készítés Győr

Mi a legjobb hosszú távú marketing stratégia?

A keresőoptimalizálás, vagy SEO, abban nyújt segítséget, hogy a potenciális vásárlók nagyobb eséllyel találják meg a termékeket és/vagy szolgáltatásokat a keresőmotorokban.

Mi a legjobb hosszú távú marketing stratégia?

A SEO kiváló módja annak, hogy a webhely számára következetes, kvalifikált forgalmat generáljunk. Mostanra már számtalan márka (brand) és vállalkozás sejti vagy tudja, hogy a digitális jelenléthez nélkülözhetetlen a SEO-val élés lehetősége.

Organikus keresések és a felhasználói élmény fontossága

A SEO tehát a weboldalforgalom látogatottságának és minőségének növelése az organikus keresőmotor-eredmények segítségével. Az organikus keresés (Organic Search) a webhelyforgalom elsődleges forrásaként tartható számon, mely kulcsfontosságú alkotóeleme a vállalkozások webhely teljesítményének, mely a felhasználókat elkötelezettségre és vásárlásra ösztönzi.

A marketingszakemberek tisztában vannak azzal, hogy a Google keresési piaca szignifikánsabb a versenytársakéhoz (mint a Yahoo, Baidu, DuckDuckGo, Bing) képest, ugyanis a Google birtokolja a teljes keresési piac nagyjából 75 százalékát, amely egyértelműen vezető keresőmotorrá emeli, és vezérelveinek követésére sarkallja a vállalkozásokat. Mindemellett a keresési piac fennmaradó 25 százaléka, amely más keresőmotorok birtokában van, nyilvánvalóan értékes lehet a márkák és vállalkozások számára.

Nem kétséges, hogy minden vállalkozó jobb organikus rangsorolást és maximális láthatóságot akar, ugyanakkor kevesebben veszik figyelembe azt, hogy mindennek eléréséhez szükséges az optimális felhasználói élmény biztosítása is. Az elmúlt néhány év digitális előrehaladásában a Google megtanulta, hogyan kell különbséget tenni a kedvező és kedvezőtlen felhasználói élmény között, és értelmezte, hogy a pozitív felhasználói élmény nagyban hozzájárul a weboldal sikeréhez.

A felhasználók tudják, hogy mit keresnek, mit akarnak, ezért amennyiben nem sikerül megtalálni azt, amit keresnek, a weboldal teljesítménye szenvedheti ennek a hiányosságnak a kárát.

A lokális SEO lenyűgöző ereje

A mobilforgalom egyre növekvő dominanciájával a helyi (lokális) keresési lehetőség biztosítása a felhasználók számára a KKV-k sikerének egyik alapvető zálogaként tartható számon. A lokális SEO célkitűzése: a digitális tulajdonságok optimalizálása olyanképpen, hogy egy adott környéken, régióban az emberek gyorsan, egyszerűen megtalálhassák a vállalkozást.

A helyi optimalizálás konkrét városokra, településekre, régiókra összpontosít, melynek köszönhetően életképes közeget teremthet a márka helyi szintű népszerűsítéséhez. Az ilyen jellegű SEO szakemberei egy adott vállalkozás weboldalának tartalmát helyi jellegzetességekkel, linkekkel, a márkához szervesen kapcsolódó témákkal teszik relevánssá – megvalósítva a lokális optimalizálást ezekkel a lépésekkel.

A vállalatoknak érdemes arra törekedniük, hogy biztosítsák a láthatóságukat azokon a településeken, ahol a piackutatás szerint szükség van a termékeikre, hogy mindezzel méltó kapcsolatot teremtsenek a potenciális vásárlókkal. Mindehhez nagyban hozzájárul a lokális optimalizálás, mely lehetővé teszi a vevők számára az általuk feltett kérdésekre való válaszok megtalálását.

A SEO hosszú távú marketing stratégia

A vállalkozás webhelyét időről időre frissíteni szükséges, hiszen ne feledjük: ez egy hosszú távú marketing stratégia. A keresőmotorok folyamatosan változó, alakuló világa a versenyképesség fenntartása érdekében állandó odafigyelést igényel. A láthatóság rendkívül fontos, hogy a keresési eredmények lehetőleg első oldalán maradhasson a weboldal. A proaktív vállalkozói attitűd, valamint a jelentősebb algoritmusváltozások figyelemmel kísérése kétségkívül előnyös a márkák számára. Mivel a Google évente több ezer (!) algoritmusváltozást hajt végre, érdemes egy SEO-szakember segítségét igényelni azért, hogy ne vesszünk el túlságosan az algoritmusok rengetegében.

A keresőoptimalizálás a megfizethető, mégis rendkívüli előnyöket generáló marketing stratégiák szűkös mezsgyéjéhez tartozik, melynek jól művelése jelentősen befolyásolja a vállalkozás prosperálását. A SEO ugyanakkor nem egy újabb marketing költség, hanem egy igazi üzleti befektetés, mely akkor lesz igazán gyümölcsöző a márka szempontjából, ha elegendő figyelmet kap.

A bizalmat és a minőséget nem lehet egyik napról a másikra kiépíteni, mindehhez ugyanis – pontosan úgy, ahogy az a való életben is lenni szokott – idő kell. Habár elvileg mindenki tudatában van annak, hogy a márkatekintélyhez, és -bizalomhoz: egy minőségi termék vagy szolgáltatás széles körben való elismeréséhez türelem, erőfeszítés és elkötelezettség szükséges, a gyakorlatban gyakran találhatjuk magunkat szembe türelmetlen, most azonnal elvárásokkal, melyek nem felelnek meg a realitásnak.

A jó SEO mint üzleti befektetés várhatóan már az első évben pozitív hatásokat idéz elő a business tevékenységek területén. A piac fejlődésével kifizetődő, ha követjük az aktuálisan képbe lépett üzleti trendeket és figyeljük a változásokat. Amennyiben egy kevésbé karban tartott webhely felület optimalizálására kerül sor, már akkor is jelentős változásokat idézhetünk elő – természetesen, amennyiben jó felhasználói élményt tudunk nyújtani az oldalra látogató, potenciális vásárlók számára.

A SEO is verseny, ez nem meglepő

Amennyiben egy weboldal nem szerepel a keresési eredmények első, kitüntetett, rangos és nagy figyelemnek örvendő oldalán, akkor nagy a valószínűsége annak, hogy nem viszi el a pálmát az organikus keresés nagy versenyében. Mindezt az a tanulmány is alátámasztja, mely szerint az első három organikus keresési rangsorolási pozíció képviseli az összes átkattintás közel 40 százalékát, ami azt jelzi, hogy nagy a küzdelem az első oldalon szereplésért.

Nehéz kihívás a szüntelenül változó világháló aktualitásait nyomon követni, azonban mindebben nagy segítségünkre lehet az, ha figyelemmel kísérjük a keresőoptimalizálás terén bekövetkezett újdonságokat.

A lényeg: minél több és minőségibb a SEO-idő, a befektetés, annál inkább elérhető, hogy a webhely méltó versenyzővé váljon a piacon. A jó keresőoptimalizálásnak köszönhetően nagy eséllyel megtalálhatjuk a márkánkban rejlő új lehetőségeket, melyeket a szükséges eszközökkel ki is aknázhatunk.

Készült: 2020-03-13

Kapcsolódó hírek, hasznos tippek


Kérjen egyedi árajánlatot!

Az ajánlatkérés kötelezettségektől mentes, csapatunk maximum 48 órán belül válaszol minden beérkező üzenetre. Munkáinkra szerződéses garanciát vállalunk, nem tűnünk el, ügyfeleink bízhatnak bennünk és számíthatnak ránk.

Bízza ránk Ön is webes ügyeinek intézését!

További elérhetőségeink