Gyakran hallom vállalkozóktól, hogy nincs elegendő anyagi forrásuk a hirdetésre, és egyébként is túl drágák a hirdetések nekik. Másik részről arra panaszkodnak, hogy kevés a megrendelés / vásárlás. Aki kicsit is ért az online marketinghez az tudja, hogy egyetlen mérőszámot kell csupán folyamatosan követni a siker érdekében, függetlenül attól mennyit költünk online marketingre.
Miben mérhetjük az online marketing sikerét?
Költhetünk sokat vagy keveset marketingre, minden esetben a megtérülést kell figyelemmel kisérnünk. Ezt legjobban a konverzió mérésével tehetjük meg.
Konverziónak nevezzük, amikor egy felhasználó egy weboldal tulajdonosa által küldött e-mail vagy egy hirdetés alapján valamilyen kívánt dolgot tesz meg. A konverzió lehet feliratozás e-mail kampányra, regisztráció, oktatási anyag letöltése, esetleg árajánlat kérés vagy maga a vásárlás.
Át vittebb értelemben lehet a konverzió számításának alapja a megrendelések száma és az online marketingre fordított kiadás aránya, tehát az a viszonyszám amely megmutatja, hogy az online marketingre fordított kiadásunkból mennyi megrendelést, vásárlást könyvelhetünk el.
Mi a legfontosabb konverziós cél?
Természetesen maga az értékesítés a legtöbb weboldal célja. Azonban nagyon fontos, hogy kellő figyelmet fordítsunk a hírlevelünkre feliratkozókra, vagy a tanulmányunkat letöltőkre is.
A konverzió tesztelése
A konverziót egyes esetekben nagyon könnyen kiszámolhatjuk, léteznek ennek számítására online marketing szoftverek is, de a Google Analytics-el is tudunk konverziót mérni. A konverzió tesztelésére létezik egy nagyon jó módszer, mégpedig a több verziós landing page weboldal. Ennek lényege, hogy két eltérő weboldalt készítünk ugyan azzal a céllal, amelyre például AdWords kampánnyal irányítjuk a látogatóinkat. Ezzel a módszerrel mérhetjük a két weboldal teljesítményét, és mindkét weboldalnál kiszámolva a konverziót kiválaszthatjuk a jobban teljesítő weboldalt.