A legtöbben azok közül, akik valamilyen weboldallal rendelkeznek, használnak egy webanalitikai eszközt is, ami a leggyakrabban a Google Analytics. Ez az eszköz a weblapok túlnyomó többségének esetében meg is felel minden célra. Az elemzések miatt fontos a Google Analytics, hiszen a számokból olyan következtetéseket vonhatunk le, amelyek a weboldal fejlődése szempontjából elengedhetetlenek. Kevesen tudják azonban, hogy mely számokkal mérhető egy honlap eredményessége.
A legtöbben azok közül, akik valamilyen weboldallal rendelkeznek, használnak egy webanalitikai eszközt is, ami a leggyakrabban a Google Analytics. Ez az eszköz a weblapok túlnyomó többségének esetében meg is felel minden célra. Az elemzések miatt fontos a Google Analytics, hiszen a számokból olyan következtetéseket vonhatunk le, amelyek a weboldal fejlődése szempontjából elengedhetetlenek. Kevesen tudják azonban, hogy mely számokkal mérhető egy honlap eredményessége.
A Konverzió
Sokan úgy vélik, hogy a legfontosabb elérendő cél a látogatók számának növelése, azonban ez egy helytelen hozzáállás. Van szerepe ennek a számnak, de ez közelről sem a legfontosabb. Ami a leglényegesebb mérőszám, az a konverzió minden weboldal esetében. A konverzió egy olyan eseményt jelent, amikor teljesül az előre meghatározott cél. A konverzióval gyakorlatilag honlapunk eredményességét mérjük.
Ez a cél lehet egy termék megrendelése, a hírlevélre való feliratkozás, de akár egy ajánlatkérés vagy telefonos hívás is, de konverziós cél lehet a weboldalon eltöltött idő is. A nagy látogatószám kis konverzióval is eredményes lehet, ha a látogatókat az organikus keresésekből kapjuk. Fizetett hirdetések esetén a kis konverzió a hirdetésre feleslegesen kiadott pénzt jelenti, hiszen ebben az esetben nagyon sok potenciális látogatót veszítünk el, akikért korábban fizettünk. Hirdetés esetén mindig a nagyobb konverzió elérése a cél, azaz a látogatók minél magasabb arányú megtartása. Mindenképp fontos beállítani a Google Analytics használata kezdetén a konverziós célt, ami nem vesz igénybe sok időt. A konverzió mérésével pontosan láthatjuk, hogyan teljesülnek a kitűzött célok.
A konverziónál egy reális célt kell felállítani. A konverzió soha nem lesz 100%, de minden esetben a magasabb konverzió elérésére kell törekedni. Nagyobb konverziót többnyire a honlap továbbfejlesztésével, a gazdagabb és pontosabb információ szolgáltatással lehet elérni. Természetesen nagyobb konverziót eredményez a termék vagy szolgáltatás továbbfejlesztése és a vonzóbb marketing stratégia is.
A statisztikák vizsgálata
Nagyon fontos az, hogy a megadott konverziós cél vonatkozásában kell vizsgálni gyakorlatilag minden számot. Azért ennyire fontos ez, mivel ennek fényében nyer értelmet a legtöbb, weboldallal kapcsolatos adat, mint például az, hogy a látogatókból hányan rendelnek valamit, az újak hány százaléka rendel azonnal valamint, vagy hányan iratkoznak fel a hírlevekre az összes látogatóból.
A konverzió beállítása
A Google Analytics bejelentkezés után válasszuk ki azt a tulajdont, amelynél a konverziót be szeretnénk állítani. Ezután válasszuk az adminisztrálás menüpontot. A fiók, tulajdon, megtekintés kiválasztása után a megtekintés oszlopban válasszuk a célok menüpontot. Új cél létrehozásához kattintson az + ÚJ CÉL vagy az Importálás a galériából gombra. Ha egy meglévő cél beállításait szeretné szerkeszteni, akkor kattintson a célra. Célok alapvetően két módon hozhatók létre:
- célsablon használatával
- egyéni cél létrehozásával
Célként megadhatunk egy adott weboldal megtekintését (pl: ajánlatkérés oldalt), weboldalon eltöltött időt, megtekintett oldalt munkamenetenként vagy egy kívánt eseményt.
A célokra vonatkozó eredményeket a Google Analytics oldalon a konverzió menüpont alatt tekinthetjük meg.