Egyedi honlap és webáruház készítés Győr | Tatabánya | Budapest

Honlap eredményesség mérése

A legtöbben azok közül, akik valamilyen weboldallal rendelkeznek, használnak egy webanalitikai eszközt is, ami a leggyakrabban a Google Analytics. Ez az eszköz a weblapok túlnyomó többségének esetében meg is felel minden célra. Az elemzések miatt fontos a Google Analytics, hiszen a számokból olyan következtetéseket vonhatunk le, amelyek a weboldal fejlődése szempontjából elengedhetetlenek. Kevesen tudják azonban, hogy mely számokkal mérhető egy honlap eredményessége.

Honlap eredményesség mérése

A legtöbben azok közül, akik valamilyen weboldallal rendelkeznek, használnak egy webanalitikai eszközt is, ami a leggyakrabban a Google Analytics. Ez az eszköz a weblapok túlnyomó többségének esetében meg is felel minden célra. Az elemzések miatt fontos a Google Analytics, hiszen a számokból olyan következtetéseket vonhatunk le, amelyek a weboldal fejlődése szempontjából elengedhetetlenek. Kevesen tudják azonban, hogy mely számokkal mérhető egy honlap eredményessége.

A Konverzió

Sokan úgy vélik, hogy a legfontosabb elérendő cél a látogatók számának növelése, azonban ez egy helytelen hozzáállás. Van szerepe ennek a számnak, de ez közelről sem a legfontosabb. Ami a leglényegesebb mérőszám, az a konverzió minden weboldal esetében. A konverzió egy olyan eseményt jelent, amikor teljesül az előre meghatározott cél. A konverzióval gyakorlatilag honlapunk eredményességét mérjük.

Ez a cél lehet egy termék megrendelése, a hírlevélre való feliratkozás, de akár egy ajánlatkérés vagy telefonos hívás is, de konverziós cél lehet a weboldalon eltöltött idő is. A nagy látogatószám kis konverzióval is eredményes lehet, ha a látogatókat az organikus keresésekből kapjuk. Fizetett hirdetések esetén a kis konverzió a hirdetésre feleslegesen kiadott pénzt jelenti, hiszen ebben az esetben nagyon sok potenciális látogatót veszítünk el, akikért korábban fizettünk. Hirdetés esetén mindig a nagyobb konverzió elérése a cél, azaz a látogatók minél magasabb arányú megtartása. Mindenképp fontos beállítani a Google Analytics használata kezdetén a konverziós célt, ami nem vesz igénybe sok időt. A konverzió mérésével pontosan láthatjuk, hogyan teljesülnek a kitűzött célok.

A konverziónál egy reális célt kell felállítani. A konverzió soha nem lesz 100%, de minden esetben a magasabb konverzió elérésére kell törekedni. Nagyobb konverziót többnyire a honlap továbbfejlesztésével, a gazdagabb és pontosabb információ szolgáltatással lehet elérni. Természetesen nagyobb konverziót eredményez a termék vagy szolgáltatás továbbfejlesztése és a vonzóbb marketing stratégia is.

konverzio

A statisztikák vizsgálata

Nagyon fontos az, hogy a megadott konverziós cél vonatkozásában kell vizsgálni gyakorlatilag minden számot. Azért ennyire fontos ez, mivel ennek fényében nyer értelmet a legtöbb, weboldallal kapcsolatos adat, mint például az, hogy a látogatókból hányan rendelnek valamit, az újak hány százaléka rendel azonnal valamint, vagy hányan iratkoznak fel a hírlevekre az összes látogatóból.

A konverzió beállítása

A Google Analytics bejelentkezés után válasszuk ki azt a tulajdont, amelynél a konverziót be szeretnénk állítani. Ezután válasszuk az adminisztrálás menüpontot. A fiók, tulajdon, megtekintés kiválasztása után a megtekintés oszlopban válasszuk a célok menüpontot. Új cél létrehozásához kattintson az + ÚJ CÉL vagy az Importálás a galériából gombra. Ha egy meglévő cél beállításait szeretné szerkeszteni, akkor kattintson a célra. Célok alapvetően két módon hozhatók létre:

  • célsablon használatával
  • egyéni cél létrehozásával

Célként megadhatunk egy adott weboldal megtekintését (pl: ajánlatkérés oldalt), weboldalon eltöltött időt, megtekintett oldalt munkamenetenként vagy egy kívánt eseményt.

A célokra vonatkozó eredményeket a Google Analytics oldalon a konverzió menüpont alatt tekinthetjük meg.

Készült: 2015-06-08

Kapcsolódó hírek, hasznos tippek


Kérjen egyedi árajánlatot!

Az ajánlatkérés kötelezettségektől mentes, csapatunk maximum 48 órán belül válaszol minden beérkező üzenetre. Munkáinkra szerződéses garanciát vállalunk, nem tűnünk el, ügyfeleink bízhatnak bennünk és számíthatnak ránk.

Bízza ránk Ön is webes ügyeinek intézését!

További elérhetőségeink
  • Központi iroda: 2800 Tatabánya, Ifjúság utca 20. fsz/2.
  • Ügyfélfogadási idő: Hétfő - péntek: 09:00 - 15:00
  • E-mai: info@kisshonlapkeszites.hu
  • Telefonszám: +36 34 746 458 (ügyfélfogadási időben)