Egyedi honlap és webáruház készítés Győr | Tatabánya | Budapest

A LinkedIn az üzleti élet Facebookja?

A rövid válasz: igen. Statisztikák szerint a LinkedIn a szakmai közösségi oldalak közül jobban teljesít, mint sokan azt gondolják. Ma már 23 nyelven és több mint 200 országban érhető el, de legfőképp az USA, India, Nagy Britannia és Kanada országaiból használják.

A LinkedIn valóban az üzleti élet Facebookja?

A magyarok azért nem szeretik annyira, mert csak angol nyelven elérhető, ezért relatíve kevés magyar (több mint 800 ezer) felhasználó található a hálózatban. Közülük is jellemzően a programozók, marketingesek, kommunikációs szakemberek és HR területen dolgozók próbálnak munkát keresni ezen az online közösségi platformon. A hazai felhasználók száma naponta növekszik, használata már egyre jobban elterjedt és bevált szokás a nagyobb vállalatoknál is.

Mire használható?

A fő célja, hogy segítsen a szakmabeli felhasználóknak kapcsolatot teremteni és szakmai tartalmakat egymás között megosztani. Kiváló lehetőséget ad munkavállalók és üzleti partnerek számára is, hiszen kiépíthetik a kapcsolataikat, a rendszer segítségével könnyebben megtalálják egymást, továbbá a cégek számára lehetőséget biztosít online marketing tevékenységre is. A mai világban már nem olyan gyakori a névjegykártyák és a papír alapú önéletrajzok tárolgatása. Éppen ezért nagyon sok üzletember használja a LinkedIn felületét a meglévő üzleti kapcsolatainak nyilvántartására és az új kapcsolatok kiépítésére.

Mire érdemes figyelni a profil szerkesztésekor?

A profil alapos kitöltése nemcsak akkor javasolt, amikor éppen valakinek nincs állása, hanem a jövőbeli sikeres karrier megalapozásában is segíthet. Nagyon sok cégnél a HR-es szakemberek is igénybe veszik a LinkedIn nyújtotta lehetőségeket, és a meglévő álláshirdető portálok mellett kiegészítésképp használják. Tehát akik ezen a platformon is jelen vannak, lépéselőnnyel rendelkezhetnek más álláskeresőkkel szemben.

Néhány fontos tanács a profil szerkesztéséhez:

  • A legfontosabb, hogy eredeti és hiteles legyen.
  • Alaposan ki kell tölteni a bemutatkozós részeket, célszerű formázni, kiemelni a fontosabb kulcsszavakat, a felesleges szövegrészeket pedig el kell felejteni. Kerülni kell azokat a kifejezéseket, amelyek minden önéletrajzban megtalálhatók (kihívás, kreatív, motivált).
  • Érdemes a vizuális elemek használata, például prezentáció, videó, grafika. Ezek használatával nagyon gyorsan ki lehet tűnni a többi profil közül.
  • Lehetőleg profi fotó kerüljön fel, de ne legyen túl személyes.
  • A korábbi feladatok, munkahelyek mutassák be a legerősebb képességeket, és fontos, hogy az adatlap folyamatosan frissítve legyen.
  • Az előző munkahelyekről rosszat nem szabad írni, munkán és szakmán kívüli témát nem érdemes posztolni.

A LinkedIn profil hatékonyságát a volt kollégák ajánlásával lehet növelni, hiszen minél több ajánlás van egy profilra, annál nagyobb eséllyel lehet munkát találni.

LinkedIn oldal cégeknek is!

Igen, a LinkedIn felületen lehetőség van céges profil létrehozására is, ahol többek között lehetőség van rövid bemutatkozás és a legfontosabb szolgáltatások felöltésére, továbbá jól felhasználható a legfontosabb termékek bemutatására is, ezáltal a leendő ügyfelek sokkal jobban megismerhetik azokat, és jó okot kapnak arra, hogy az oldal követőjévé váljanak. A bemutatókban bármilyen hivatkozás elhelyezhető, tehát érdemes kihasználni a SEO lehetőségeket is. Látszólag nincs akkora ereje az ilyen oldalaknak, de nem szabad megfelejtkezni arról, hogy a LinkedIn oldalak gyakran az elsők között jelennek meg a különböző keresőmotorok találati listáján.

A céges profillal is folyamatosan foglalkozni kell. Az érdeklődők számára rendszeresen érdemes valamilyen releváns tartalmat közzétenni, nem szabad elveszíteni az érdeklődésüket. Nagyon jól használható blogbejegyzésekhez, új termékek bejelentéséhez vagy általános információk megosztásához. A rendszeres tartalomgenerálás önmagában nem elég, fontos az érdeklődő felhasználókkal történő kapcsolattartás is.

Néhány fontos tanács a céges profil szerkesztéséhez:

  • Érdemes figyelemfelkeltő címeket és látványos képeket alkalmazni a bejegyzésekhez.
  • Az olvasóknak érezniük kell, hogy kíváncsi az adott cég a véleményükre. Rá kell venni őket arra, hogy kapcsolatot teremtsenek a saját hozzászólásaikkal.
  • Kizárólag az adott cég termékeivel vagy szolgáltatásaival kapcsolatos bejegyzések szülessenek.

Ha egy adott cég folyamatos online jelenlétet tart fent, akkor azt érzik a felhasználók, hogy fontos szerepet tölt be az adott piaci szegmensben, ami tovább erősíti a követők bázisát. Ha sikerül egy erős követőbázist kialakítani, melynek tagjai rendszeresen hozzászólnak és megosztják a közzétett tartalmakat, akkor ez a követőbázis csak egyre nagyobb és nagyobb lesz. Ezek közül az emberek közül akár jövendőbeli ügyfelek, befektetők vagy alkalmazottak is kikerülhetnek.

Készült: 2019-06-06

Kapcsolódó hírek, hasznos tippek


Kérjen egyedi árajánlatot!

Az ajánlatkérés kötelezettségektől mentes, csapatunk maximum 48 órán belül válaszol minden beérkező üzenetre. Munkáinkra szerződéses garanciát vállalunk, nem tűnünk el, ügyfeleink bízhatnak bennünk és számíthatnak ránk.

Bízza ránk Ön is webes ügyeinek intézését!

További elérhetőségeink
  • Központi iroda: 2800 Tatabánya, Ifjúság utca 20. fsz/2.
  • Ügyfélfogadási idő: Hétfő - péntek: 09:00 - 15:00
  • E-mai: info@kisshonlapkeszites.hu
  • Telefonszám: +36 34 746 458 (ügyfélfogadási időben)