Gyakori eset, hogy a domain lefoglalása befejeződött, de a weboldal még nem készült el, ilyenkor a tárhelyszolgáltató reklámja jelenik meg, vagy egy „Feltöltés alatt...” szöveg, de legrosszabb esetben egy fehér lap, ami a szerver könyvtárszerkezetét mutatja. Mit érdemes tenni ebben az esetben?
Megéri vele foglalkozni?
A válasz igen, sőt nagyon is fontos lehet a weboldal későbbi életére való tekintettel. Egyrészt az arra tévedő látogatók látják, hogy hamarosan lesz egy működő weboldal a domain alatt, és ha tetszik nekik, amik ott találnak, később még vissza is térhetnek. Nem elegendő csak egy „Feltöltés alatt...” szöveget elhelyezni, a siker érdekében alaposan meg kell tervezni, sőt marketing szempontból elő kell készíteni a weboldal érkezését.
Ajánlatos a leendő weboldal színeihez igazodó infógrafikával szemléltetni a weboldal jellegét, tevékenységét, és az indulás idejét (esetleg visszaszámlálással). Lehetőséget kell adni az érdeklődőknek a kérdezésre, ismerkedésre, ezért már ebben az időszakban érdemes elhelyezni a kapcsolati adatokat a demó lapon.
A kezdeti sikereket megnövelheti egy játék, amely keretein belül valami jövőbeli kedvezményt vagy ajándékot sorsol ki a weboldal tulajdonosa. Ezáltal már a korai szakaszban e-mail címeket lehet bekérni, ezzel megalapozva a hírlevélküldéshez szükséges olvasói bázist vagy a weboldal regisztrált felhasználóinak táborát.
Természetesen a közösségi médiát is fel lehet használni ilyen célokra. El lehet készíteni a weboldal Facebook oldalát, és létre lehet hozni egy játékot, fel lehet adni egy hirdetést, hogy a lehető legtöbb emberhez jusson el a leendő weboldal híre. A közösségi média és a játék együttes hatása jó marketing eszköz lehet olyan induló weblapok esetén, ahol fontos a közösségi aktivitás.
A keresőoptimalizálás során fontos tényező a domain kora. Ha egy domain évekig parkoló állásban van és szó szerint nincs rajta semmi, az pazarlás, hiszen egy megfelelően elkészített releváns demó oldallal már növekszik a domain kora, amivel segíthető a későbbi keresőoptimalizálás.
Amit kerülni kell
- Útépítésnél használt táblák megjelenítése „under construction” szöveggel.
- Csak egy „Hamarosan...” vagy „Feltöltés alatt...” szöveg megjelenítése.
- Reklámok megjelenítése.
- Átirányítás nem releváns weboldalakra.
- Semmittevés, várakozás.
Félre az unalmas megoldásokkal
A fenti ötleteket felhasználva minden leendő weblaptulajdonosnak beindulhat a fantáziája, és ahelyett, hogy azon izgulna, mikor lesz kész a weboldala, használja ki praktikusan a készítéssel járó időt, és adjon egy kezdeti lökést a weboldalának. Érdemes minél jobb és eredetibb ötleteket megvalósítani, amikkel beleégethető az emberek emlékezetébe az adott cég vagy vállalkozás. Ötletek hiányában pedig ajánlott felvenni a kapcsolatot marketing irodákkal, szakemberekkel.