A válság hatásait általában a kiskereskedések szenvedik meg a legjobban. A kisebb üzletekben folyamatosan kevesebben vásárolnak, manapság már a multik is visszaesésről beszélnek. Az üzletek egyre többet kénytelenek akciózni, hogy becsalogassák a vásárlókat, folyamatos az üzletek bezárása. Hová tűntek a vásárlók?
Egyre többen vásárolnak az interneten
A világon egyre többen, egyre több mindent vásárolnak az internetről. Ma már világszerte az eladások 44%-a az interneten keresztül zajlik. Egyes országokban a webshopok forgalma ma már meghaladja a fizikai üzletek forgalmát. Habár itthon a neten vásárolók aránya valamivel alacsonyabb mint a nemzetközi átlag, azonban az elmúlt években a webáruházak piaci részesedése folyamatosan emelkedik hazánkban is.
Mi a sikere a webáruházaknak?
A vásárlók egyre kedvezőbb árakon és a lehető legnagyobb kényelemben szeretnek vásárolni. A webáruházakban forgalmazott termékek ára általában kedvezőbb, mint az üzletekben található termékek árai, ráadásul nem kell igazodni a nyitvatartási időhöz sem.
Mennyibe kerül egy webáruház készítése?
Egy fizikai üzlet nyitásánál lényegesen kevesebbe. Nem szükséges üzletet fenntartani, bérleti díjat sem kell fizetni, és ami a legjobb, egy webáruház idővel automatikusan dolgozik. Hosszútávon sokkal érdemesebb lehet egyes esetekben webáruházat (is) üzemeltetni, mint üzletet. Talán az sem véletlen, hogy az egyik barkácsáruház is elindította a közelmúltban webáruházát.