Az utóbbi időben a webáruházak sikere töretlen, egyes nyugati országokban a webáruházak forgalma már vetekszik a hagyományos üzletek forgalmával. Nézzük hát meg, mi szükséges egy jó webáruház indításához és üzemeltetéséhez!
Megfelelő termék
Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb termék alkalmas a webes értékesítésre. Vannak azonban olyan árucikkek is, amelyekkel nem biztos, hogy sikert fogunk elérni az internetes kereskedelemben. Ilyen árucikk például a felnőtt ruhanemű. Az ilyen termékeket szeretik a vásárlók felpróbálni vásárlás előtt. Persze lehet ezt is jól csinálni, gondoljunk csak az OTTO katalógus korábbi sikereire.
Jól elkészített webáruház
Egy megfelelően elkészített webáruház nagy mértékben befolyásolja webshopunk sikerét. Fontos, hogy webáruházunk könnyen kezelhető legyen és jól áttekinthető. A csili-villi pörgő-forgó effektek csak elvonják a vásárlók figyelmét, ezért ezeket az elemeket nagyon ritkán alkalmazzuk webáruházban.
Jól átlátható vásárlási folyamat
Fontos, hogy egyszerű és jól átlátható vásárlási folyamattal készüljön el a webáruház. A vásárlók nem szeretnek keresgélni. Érdemes használni a már jól bevált vásárlási folyamatokat, amelyekt a vásárlók már megszoktak.
Bizonytalanság kezelése
A webáruházban vásárlók semmit nem szeretnek jobban, mint a pontos, megfelelő információkat. Nagyon fontosak a webáruház részéről az automatikus visszajelzések a megrendelőknek, mint például a "termék a kosárba került", "megrendelését sikeresen továbbítottuk".
Megfelelő termékleírások
Általában a leggyakrabban elkövetett hiba egy webáruház készítése és üzemeltetése során a túlságosan rövid és nem megfelelően megírt termékleírás. Fontos, hogy a lehető legtöbb információ jól áttekinthetően megjelenjen a termékeknél. A részletes termékleírást a webáruházakban a keresők és a vásárlók is pozitívan díjazzák!
Tetszetős termékképek
Az ízlésesen, szépen becsomagolt termékek jobban fogynak az üzletekben is. Nincs ez másként a webáruházakban sem, csak ott magára a termékre kíváncsiak a vásárlók. Ezért nagyon fontos, hogy megfelelően elkészített termékképek mutassák be az adott árucikket. Fontos, hogy a kép tovább nagyítható, megfelelő felbontású legyen.
Ezek azok az elemek, amelyek sikeressé, vagy a hiányuk éppen sikertelenné teszik webáruházunkat. A megfelelően elkészített webáruház hosszú távon több látogatót és több vásárlást jelent.