Az utóbbi időben nagyon megszaporodtak a webshopok. Egyrészt a mai rohanó világban a vásárlóknak könnyebb otthonról megrendelni az adott terméket, másrészről egy webshop üzemeltetéses sokkal gazdaságosabban üzemeltethető a hagyományos üzleteknél. A több webshop egyben nagyobb versenyt is jelent, ezért a webshopok keresőoptimalizálása ma már elengedhetetlen feladat. Ebben a rövid bejegyzésben azt fogom bemutatni, hogy mire is kell figyelni egy webshop keresőoptimalizálása során.
Keresőbarát URL-ek
A Search Engine Friendly, azaz SEF URL-ek használata a webshopoknál ugyanolyan fontos, mint a hagyományos weboldalaknál. Az URL lehetőleg tartalmazza a termék nevét, hiszen a felhasználók gyakran erre keresnek rá. A másik előnye a SEF URL-ek használatának, hogy a látogatók is könnyebben megjegyzik az ilyen beszédes címeket, valamint ha egy másik weboldalról hivatkoznak az oldalunkra akkor sokkal szebben néznek ki a linkek is, és sokkal beszédesebbek is, ezért nagyobb átkattintási aránnyal számolhatunk.
Termékleírások optimalizálása
Az elmúlt fél évben végzett keresőoptimalizálások egyértelműen mutatják, hogy a keresőknél egyre jobban a szöveges tartalom dominál. A legtöbb webshop tulajdonos ott követi el a hibát, hogy a termékeknek csak rövid leírást ad meg, a hasonló termékek megkapják ugyanazt a leírást. Ráadásul a webshopok esetében tapasztalható az egyforma termékleírás különböző webshopok esetében is. Ennek egyszerű a magyarázata, gyakran a gyártó által megadott termékleírás kerül be a termékek leírásaihoz is. Pedig mint minden honlapnál, itt is az egyedi leírásra lenne célszerű törekedni. Gyakori hiba még a webshopoknál a túlságosan rövid leírás. A vásárlók a lehető legtöbb információt szeretnék megtudni általában a megvásárolandó termékről.
Termékképek optimalizálása
Mivel a terméket a vásárló nem tudja általában személyesen megtekinteni, ezért a megfelelő minőségű termékképek nagyon sokat számítanak a döntés meghozatalakor. Természetesesen a termékképeket is a lehet, sőt kell is keresőoptimalizálni. A termékképeknek érdemes beszédes nevet adni, kerüljük a kép1, kép2 stb. megnevezéseket. A termékképeknél is mindig használjuk az alt leírást, ezzel is javítva webshopunk pozícióját a keresőkben.
Webshop termékkategória oldalak optimalizálása
A felhasználók először általában egy gyűjtőnévre szoktak rákeresni, mely szerencsés esetben megegyezik a websop termékek kategória nevével. Azonban gyakori hiba webshopoknál, hogy a kategória oldalon egyáltalán nem található szöveges tartalom. Így a keresők egyrészt nehezen tudják beazonosítani miről is szól a kategória oldal, másrészről nehéz lesz egy webshopnak felvenni a versenyt a főleg szövegeket tartalmazó honlapokkal szemben. Nagyon fontos ezért, hogy a termék kategória oldalak is tartalmazzanak a kategóriákra jellemző szöveges tartalmat.
Egyedi meta tag-ek használata webshopoknál
Egyes keresőoptimalizálók szerint a meta leírások sokat veszítettek szerepükből, azonban én ezzel nem értek egyet. A találati listán általában a webshop oldalcíme, és a meta leírás jelenik meg. A legtöbb felhasználó gyorsan átfutja a leírást, és ha érdekesnek találja csak akkor kattint tovább a weboldalra. Ezért a webshopok keresőoptimalizálásakor ugyanúgy törekedni kell az egyedi meta leírások használatára mint a többi honlap keresőoptimalizálásakor.
A webshopok keresőoptimalizálása talán még komplikáltabb feladat, mint amilyen a honlapok keresőoptimalizálása. Ebben a leírásban csak a legfontosabb dolgokról esett szó, melyekre figyelni kell a webáruház optimalizálásakor.
Általában egy webshop keresőoptimalizálása komoly szakértelmet és gyakorlatot igényel, ezért érdemes a keresőoptimalizálást szakemberre bízni. A befektetett energia és a költségek általában megtérülnek a látogatottság és a forgalom növekedésével.
Webshop, webáruház keresőoptimalizálásra ajánlatkérés
Amennyiben nem elégedett webshopjának teljesítményével, több látogatót, több vásárlót szeretne kérjen árajánlatot a webáruháza keresőoptimalizálására a Kiss Honlapkészítés Győr-től.