A szakmai blog írásának sikere az utóbbi években töretlen. A tartalommarketing és a tartalomkészítés reneszánszát éli, talán még soha nem volt ennyire népszerű a szakmai blog írása. Ennek ellenére sokan még mindig nem értik, miért is kell szakmai blogot írni. A honlap tulajdonosok többsége alulbecsüli a blog fontosságát, és nyűgnek tekintik a blogolást. Sokszor a szakmai blogot a fórummal is összekeverik. Ebben a cikkben megpróbálom helyére tenni a bloggal kapcsolatos téves ismereteket.
A szakmai blog írásának sikere az utóbbi években töretlen. A tartalommarketing és a tartalomkészítés reneszánszát éli, talán még soha nem volt ennyire népszerű a szakmai blog írása. Ennek ellenére sokan még mindig nem értik, miért is kell szakmai blogot írni. A honlap tulajdonosok többsége alulbecsüli a blog fontosságát, és nyűgnek tekintik a blogolást. Sokszor a szakmai blogot a fórummal is összekeverik. Ebben a cikkben megpróbálom helyére tenni a bloggal kapcsolatos téves ismereteket.
Mi a szakmai blog készítés célja?
Szakmai blog írását leggyakrabban nem az önmegvalósítás vezérli. Sokkal inkább a honlap tartalom növelése, tartalom bővítése és ezzel további látogatók szerzése a szakmai blog célja. A blog egyes bejegyzéseit különböző kulcsszavakra is lehet optimalizálni. A további kulcsszavak értékes látogatókat jelentenek.A szakmai blog írásával hozzáértésünket is meg lehet mutatni, mely bizalmat kelt a látogatókban.
Így ne készítsünk blogot
A koncepció nélküli blog készítés a legtöbb esetben nem vezet eredményre. Csak azért írni a semmiről, hogy növeljük a menüpontok és a karakterek számát a legtöbb esetben idő-és pénzkidobás. Egy idő után erre a blog készítője is rájön, az elmaradt sikerélmények a blog gyors hanyatlásához és végéhez vezetnek.
Amit ne várjunk a blogtól
Az egyik legnagyobb hiba a blog készítésével kapcsolatban, hogy azonnal és nem reális eredményeket várnak tőle. Az első cikk megjelenése után megosztások százaira, látogatók ezreire nem lehet számítani. Ennek nagyon egyszerű oka van. Egy blog cikknek is kell egy hét, mire bekerül a találati listára, és a legtöbbször nem az első 10 között fogjuk megtalálni az oldalunkra mutató linket.
A másik probléma, hogy egy igazi blog 15-20 cikktől kezdődik, ez egy-két bejegyzéses blogot a Google is komolytalannak tekinti.
A blog stratégiája
A blog bejegyzések nem a honlap tulajdonosoknak készülnek, hanem a látogató egy problémájára nyújtanak megoldást. Ennek figyelembe vételével lehet csak értékes blogot összehozni. A blog első lépése egy kulcsszólista készítése, és ezzel együtt az igények felmérése. Milyen információk érdeklik a tágabb célközönséget? Milyen kérdések megválaszolására van szükség? A helyes és tudatos blog készítés elengedhetetlen a sikerhez.
Fontos, hogy az egyes tartalmak kiemelkedőek és nagyon alaposan előkészítettek legyenek, az adott témában legyünk szakértők. A fél óra alatt összedobott bejegyzés is lehet eredményes, de egy információ gazdag cikk megírásához általában alaposabb felkészülés és több idő szükséges.
A blog terjesztése
Tartalom terjesztés nélkül a blog csak kevés látogatót fog vonzani. A blog bejegyzéseket ugyanúgy lehet és kell népszerűsíteni, mint a honlap főbb tartalmait. A közösségi média megosztások is hasznosak lehetnek, de sok szakmai témánál a keresőoptimalizálás a leghatékonyabb módszer.
Ne adjuk fel!
Minden blog író életében eljön a pillanat, amikor kifogy a témákból, nem jönnek az ötletek. Ilyenkor nem szabad kétségbe esni. Egy ismételt kulcsszó kutatás, az igények újbóli felmérése gyakran segít a nehézségek leküzdésében. Rövid idő után a látogatók is szépen megjelennek az egyes bejegyzésekre, és a sikerélmény sem marad el.
A blog megújítása
Sokszor az is segít, ha újból átolvassuk a bejegyzéseket és kiegészítjük azokat újabb tapasztalatainkkal. A hibák korrigálása is hasznos, sokszor észre sem vesszük a helyesírási, fogalmazási hibákat. Egyes témák idővel elvesztik aktualitásukat, de egyes témákat biztosan új információkkal tudunk kiegészíteni.