Egyedi honlap és webáruház készítés Győr

Mit nevezünk minőségi tartalomnak?

A minőségi tartalom egy blog, vagy bármilyen weboldal esetében rendkívül fontos, hiszen ez elsődleges rangsorolási szempont a különböző keresőmotorok - köztük a legfontosabb, a Google - szempontjából. A keresőmotorok kezdeti fázisában rengeteg félrevezető, vagy nem releváns tartalomhoz juthattak azok, akik beírtak egy kulcsszót a keresőbe, a rengeteg fejlesztéssel pedig ez a probléma már nem áll fent. Mindegyik kereső a felhasználóinak megfelelő, hasznos, jól megírt tartalmat akar adni.

Mit nevezünk minőségi tartalomnak?

A minőségi tartalom egy blog, vagy bármilyen weboldal esetében rendkívül fontos, hiszen ez elsődleges rangsorolási szempont a különböző keresőmotorok - köztük a legfontosabb, a Google - szempontjából. A keresőmotorok kezdeti fázisában rengeteg félrevezető, vagy nem releváns tartalomhoz juthattak azok, akik beírtak egy kulcsszót a keresőbe, a rengeteg fejlesztéssel pedig ez a probléma már nem áll fent. Mindegyik kereső a felhasználóinak megfelelő, hasznos, jól megírt tartalmat akar adni.

Milyen a minőségi tartalom?

Leginkább három dolgot vesznek figyelembe a keresők, amelyek alapján megállapítják, hogy az illető oldal tartalma minőségi-e vagy sem. Az első az, hogy az oldal témája releváns-e vagy sem a keresésre, hiszen az nem nevezhető minőségi tartalomnak, ha az oldalon megtalálható szövegnek semmi köze a kulcsszavakhoz. A tartalom minősége sem elhanyagolható, ahogyan a szövegkörnyezet sem. Fontos, hogy a potenciális ügyfelek fejével kell gondolkodni, úgy kell megfogalmazni az irományt, hogy azt értékeljék. A tartalom egyedisége is nagyon sokat számít. Ez mellett a minőségi tartalom naprakész információkat is tartalmaz. A leírtak mellett arra is hangsúlyt kell fektetni, hogy a kulcsszavakat is használjuk, amelyekre a legsűrűbben keresnek az adott szolgáltatással, témával kapcsolatban, amely segítségével szintén növeljük a tartalom minőségét nemcsak a keresők, hanem a látogatók szemében is.

Relevancia

Egy tartalmat akkor tart relevánsnak, azaz témába vágónak a kereső, ha a tartalom minél jobban a kereső kifejezésről szól. Minél több és hasznosabb információt foglal magába a tartalom, annál relevánsabbnak számít. A kereső motorok nem tudják az utalásokat, a célzásokat és a be nem fejezett mondatokat megérteni. Mikor két ember beszélget egy témáról, nem kell kimondani minden egyes mondatban az adott beszélgetés tárgyát. A keresőknél ez másként működik. A ki nem mondott szavak és összefüggések, magyarázatok a kereső számára nem is léteznek.

A minőségi tartalom

A minőségi tartalomról információban gazdag, az adott kereső kifejezést a lehető legrészletesebben körbejára. A kulcsszóban gazdag szöveg még nem feltétlenül számít minőségi tartalomnak. Egy tartalom attól lesz minőségi, ha van mondanivalója is, pontos információkat tartalmaz és tényszerű. Megmagyaráz, elmond bizonyos dolgokat, melyek az adott kereső szót jellemzik. Sokszor a minőségi tartalom egy problémára vagy kérdésre ad alapos választ. Minél több hasznos mondanivalója van egy tartalomnak, annál minőségibbnek számít.

A magyarázó ábrák, képek a minőségi tartalom velejárói. Ezért van az, hogy a képekkel illusztrált szövegeknek nagyobb a sikerük, mint az ábrákat mellőző tartalmaknak.

Szövegkörnyezet

A szövegkörnyezet vagy más néven szövegösszefüggés szintén nagyon fontos. Mint már szó volt róla, a kereső motorok a leírt kulcsszavak alapján értik meg és rendszerezik a tartalmakat. Egy mondat jelentése a beszélt nyelvben függhet a hanglejtéstől és a szövegkörnyezettől, azaz hogy korábban miről is volt szó. Ugyanazt a mondatot a beszélt nyelvben mondhatjuk ironikusan, gúnyosan is. Az írott tartalomnál ennek megértésére a szövegkörnyezettől sokkal jobban függ.

Az írott tartalomnál a szövegkörnyezet azért nagyon fontos, hogy a kereső motor be tudja azonosítani az adott tartalom miről is szól tulajdon képen, és a tartalomnak mi is a mondanivalója. Ha megfelelő a szövegkörnyezet, akkor a tartalom rendszerezése is könnyebben végbemegy.

Egyedi tartalom

Az egyedi tartalom szintén nagyban befolyásolja a helyezéseket. Az egyedi tartalom akkor születik, ha saját szemszögünkből vizsgáljuk meg az adott témát. Saját véleményünket, tapasztalatainkat nyugodtan bele lehet fogalmazni a szöveges tartalomba, hiszen ettől lesz a tartalom igazán egyedi.

Aktualitás

Egy tartalom hiába minőségi, ha nem naprakész információkat tartalmaz. Különösen igaz ez akkor, ha egy problémára ad megoldást a tartalom. A minőségi tartalom ezért mindig aktuális információkat tartalmaz. Az informatikával kapcsolatos tartalmakat például gyakrabban kell aktualizálni, mint például egy kertészkedéssel foglalkozó oldal esetében. A publikálás ideje mellett az utolsó aktualizálás időpontját is érdemes feltüntetni.

Mi nem minőségi tartalom?

Nem számít minőséginek az a tartalom, amely kulcsszavakkal teletűzdelt ugyan, de nincs különösebb mondani valója. Ezeket a nem minőségi tartalmakat a keresők ma már ki tudják szűrni, főleg a látogatók viselkedései alapján. Ha az adott oldalról nagyon nagy arányban rövid időn belül visszafordulnak akkor azt a kereső úgy ítéli meg, hogy az olvasónak a tartalom nem felelt meg, azaz nem minőségi a tartalom.

Ezért a kulcsszóban gazdag de nem minőségi tartalommal csak rövidtávú sikert lehet elérni. Az ilyen tartalmak amilyen gyorsan előre kerülnek ugyanilyen gyorsan hátra is sorolódnak. Ezt hívjuk röviden csak webszemétnek.

A webszemetet a látogatók sem kedvelik, és negatív hatásai vannak az ügyfélszerzésben is. Ha nem minőségi tartalmat olvas egy látogató, akkor a bizalom sem épül ki megfelelően. Ez pedig a potenciális ügyféljelöltek elvesztését eredményezi.

A duplikált tartalmakat a kereső kifejezetten bünteti. A másolt tartalom nem számít minőséginek, hiba kulcsszóban gazdag, releváns és megfelelő a szövegkörnyezete. Hiszen ha csak ugyanaz a tartalom lenne a találati lista első 10 helyén, akkor senki nem lenne elégedett a találati listával.

A minőségi tartalom további ismertetői

  • Szerző beazonosíthatósága 
    Egy információt akkor tartunk hitelesnek, ha az hiteles forrásból származik. Ez más oldalról megközelítve azt jelenti, minél hitelesebb az információ forrása, annál hitelesebb maga az információ is.
    Ezért fontos egy blognál feltüntetni a szerzőt és az esetleges kiadót. Ha a szerzővel kapcsolatban a Google bizalma már meg van alapozva, akkor az adott tartalom is nagyobb bizalmat kap. A nagyobb bizalom pedig jobb helyezést jelent a találati listán.
  • Webhely megbízhatósága 
    A szerző mellett a webhely megbízhatósága is fontos tényező. Hiszen ha a szerző mellett a kiadó (webes tartalomnál a webhely számít kiadónak) is megbízható, akkor a tartalom is nagy valószínűség szerint megbízható.

Készült: 2016-02-06

Kapcsolódó hírek, hasznos tippek


Kérjen egyedi árajánlatot!

Az ajánlatkérés kötelezettségektől mentes, csapatunk maximum 48 órán belül válaszol minden beérkező üzenetre. Munkáinkra szerződéses garanciát vállalunk, nem tűnünk el, ügyfeleink bízhatnak bennünk és számíthatnak ránk.

Bízza ránk Ön is webes ügyeinek intézését!

További elérhetőségeink

Kérjük, jelölje be az alábbi négyzetet: