A honlapkészítés során egyre nagyobb a honlaptulajdonosok részéről a kiemelt helyezés elérése a keresőkben. Ez érthető, hiszen akinek a honlapja a találati lista elején szerepel, annak várhatóan több megkeresése lesz a honlapjáról. Ezt felismerte egyre több honlap tulajdonos, és megindult a harc a keresőkben a honlapok között. Egyre több a keresőoptimalizált honlap, és ezért egyre nehezebb is előre kerülni a toplista élére az adott kulcsszavaknál. Azonban gyakran elfelejtjük a honlap készítésekor, hogy a keresőoptimalizálás nagyon fontos, azonban a honlap első sorban a látogatóknak készül és nem a keresőrobotoknak.
Az elmúlt időkben elég sokat írtam a keresőoptimalizált honlapkészítésről, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a honlapkészítéskor is törekedni kell az arany középút megtalálásában. A honlapkészítésnek és a keresőoptimalizálásnak összhangban kell lennie, hiszen a túloptimalizált honlap egyes esetekben rosszabb konverziót eredményezhet a látogatóknál.
Kulcsszóhalmozás a webszövegben
Gyakori hiba a honlapkészítéskor és a webes szövegíráskor a túl kevés tartalom. Ezt sokan úgy szeretnék ellensúlyozni, hogy a kevés tartalmat telepakolják kulcsszavakkal. Arra is gyakran láthatunk példát, hogy a honlap szövege szinte csak kulcsszavakból áll. A legrosszabb amit tehetünk, hogy például a szolgáltatásainkat lista formájában soroljuk fel kerülve minden magyarázatot. Ez két szempontból is helytelen. Először is a tartalom nem fog csak kulcsszavakból állni, más részről pedig a honlap nem tartalmaz kellő információt a látogatóknak. Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy azok a szakmai kifejezések, melyek nekünk mindennaposak, azokat gyakran az ügyfelek nem értik, illetve nem használják. Javasolt a szolgáltatásokat bővebben kifejteni. Nem ritka manapság, hogy a jól teljesítő honlapokon minden kulcsszónak külön oldalt készítenek a honlapon. Ez a honlapra látogatóknak is kedvezőbb megoldás, hiszen a silány tartalom helyett kellő mennyiségű információt kap arról, amiért a honlapunkra látogatott.
Webszemét a honlapon
Természetesen a másik véglet is árthat a honlapnak, amikor a honlap készítésekor minden lényegtelen dologról megpróbálunk a lehető legtöbbet írni azért, hogy a honlap szövegét optimalizáljuk. Ez azt eredményezi, hogy ugyan arról a témáról ugyanazt írjuk le többször, ezzel értéktelen tartalmat, azaz webszemetet gyártva. A honlap készítéskor és a webes szövegíráskor is az arany középút a megfelelő. Ne írjunk túl keveset, de túlságosan hosszúra se nyújtsuk mondandónkat.