Honlapkészítéskor mindig felmerül a kérdés, milyen menüpontok is legyenek a weboldalon. A lehetséges menüpontokat gyűjtöttem össze, amelyeket minden esetben érdemes elkészíteni weboldal készítésekor. Természetesen minden honlap más és más, ezért a honlap menüpontjait minden esetben a honlaphoz kell igazítani. Általános szabály azonban, hogy vízszintes menüben 7 menüpontnál többet nem érdemes elhelyezni. Ha több menüpontot szeretnénk, akkor lenyíló menüt vagy második menüt is kell készíteni. Nagyon fontos továbbá, hogy a navigáció könnyen kezelhető legyen, a menüpontok nevei pedig egyértelműen utaljanak az adott oldal tartalmára.
Milyen weboldal navigációt tervezzünk ?
A legfontosabb, hogy a honlap navigációja egyértelműen beazonosítható, könnyen kezelhető legyen. Továbbá a honlap navigációját csakis a Google által bejárható technikával szabad elkészíteni. Bár a Flash technikával készített menük nagyon tetszetősek, a navigációnál (is) kerülni kell a Flash menüt.
Ajánlott menüpontok honlapkészítéskor
- Kezdőlap, vagy nyitó oldal
A kezdőlap a honlap legfontosabb és legnagyobb jelentősséggel bíró oldala. A kezdőoldalnak minden esetben ajánlott menüpontot készíteni. Ha a látogató a kezdőoldalunkra érkezik, majd másik oldalt is megnéz, lehetőséget kell biztosítani a fő navigációban a kezdőoldalra való navigálásra. Természetesen a kezdőlapot máshogy is elnevezhetjük. Keresőoptimalizálás miatt gyakran a kezdőoldalt érdemes a legfontosabb kulcsszavunk köré építeni, és a menüpont nevét is ehhez kell igazítani. Arról, hogy mit tartalmazzon a kezdőoldal itt olvashat bővebben. - Szolgáltatások, termékek
A szolgáltatások vagy termékek menüpont általában a második legfontosabb menüpont. Ezen az oldalon értékesítjük szolgáltatásunkat, itt mutatjuk be termékeinket. Ezen az oldalon kifejezetten fontos a világos és megfelelő tájékoztatás. Ha túl kevés információt adunk a termékeinkről, kevesebben is fognak rendelni. - Referenciák
A korábbi ügyfeleknek nyújtott sikeres szolgáltatások bemutatása bizalmat, szimpátiát kelt a látogatókban. A referenciák oldalt a legtübb látogató akkor is megnézi, ha kevés az ideje. Ezen az oldalon az elért szakmai sikereket is feltüntethetjük, mely meggyőzi a látogatót szakmai kompetenciánkról is. - Árak
Árakat természetesen a szolgáltatások vagy termékek menüpont alatt is feltüntethetünk, azonban érdemes ennek egy külön menüpontot is szentelni, mely egyértelműen mutatja annak tartalmát. Sajnos még ma is találkozhatunk olyan weboldallal, melyen nincsenek árak feltüntetve. Ez nagy hiba, hiszen az ár a döntéskor, hogy megvegyük-e az adott terméket, megrendeljük-e az adott szolgáltatást egy nagyon fontos tényező. Ezen az oldalon is nagyon fontos a megfelelő tájékoztatás, hogy a feltüntetett árért mit is kap pontosan a megrendelő.
Azoknak, akik nem szeretnének árak oldalt érdemes elgondolkodni, hogy felpróbálnának-e egy olyan ruhát egy üzletben, amelyen nincs ár feltüntetve? - Céginformáció
Ezen az oldalon be tudjuk mutatni cégünket, munkatársainkat. A korrekt tájékoztatás itt is nagyon fontos. - Hírek, blog, fórum
Mindenképpen ajánlott egy olyan menüpont létrehozása, mely lehetőséget biztosít a honlap terjedelmének növelésére. A három leggyakrabban használt módszer erre a hírek oldal, a szakmai blog vezetése illetve a fórumozás. A rendszeresen felkerülő és ezáltal frissülő honlapot a Google is jobban szereti, ezért erre mindenképp lehetőséget kell biztosítanunk honlapunkon. Ezeknek a menüpontoknak a gondozása időt igényel, azonban ha rendszeresen foglalkozunk honlapunkkal a konkurenciaharcban is sikeresebbek leszünk. - Kapcsolat
Már a megnevezés is önmagáért beszél. A kapcsolat oldalon feltüntethetjük elérhetőségeinket, címünket, székhelyeinket, üzleteink elérhetőségeit. Ezen felül térképet is megjeleníthetünk, sőt a közvetlen üzenetküldésre is lehetőséget biztosíthatunk.
Ha honlapot szeretnénk készíttetni, ezekkel a menüpontokkal érdemes mindenképpen számolni. Természetesen készíthetünk további menüpontokat is, kevesebb menüpont elkészítése egy honlapra azonban nem ajánlott.