Az elmúlt fél évben új keresési algoritmust vezetett be a Google, melyről ebben a blogban is beszámoltam. A változást a kereső a látogatók jobb kiszolgálása érdekében vezette be, hogy minél relevánsabb, azaz hogy az adott kereséshez a legjobb weboldalakat helyezze előre. A Pingvin (ez az új algoritmus neve) lényegesen megváltoztatta az elmúlt idők keresőoptimalizálási és honlapkészítési szokásait.
A legfontosabb szempont a rangsorolásnál a tartalom?
A bevezetés óta eltelt idő sok mindenre jó volt, a honlapkészítőknek volt idejük kiismerni az új irányelvet. A honlapkészítéskor eddig is fontos szempont volt a honlap szöveges tartalma. A jól megírt webszöveg eddig is aranyat ért, hiszen nagy részben ez adta el a honlap által kínált terméket vagy szolgáltatást. A jól megfogalmazott webszöveg a változások óta kétszer annyit ér, hiszen a tapasztalatok azt mutatják, hogy a sok és értékes tartalommal bíró honlapok hátrébb szorították a szegényes szöveggel megáldott honlapokat.
Másolt tartalmat ne!
Más weboldalak szövegeinek másolását a törvény bünteti, ráadásul ezt a keresők sem szereteik, a másolt szövegeket tartalmazó honlapokat a keresők is büntetik. Ezért, és persze mert az illem is így diktálja soha ne használjuk más honlapjait sajátunkként.
Honlap tartalom növelés hogyan ?
Régen nagy divat volt a weboldal tulajdonosok körében a blog írása. Az elmúlt években a blogírás vesztett népszerűségéből, azonban ez a trend a Pingvin bevezetése óta megváltozott. A honlaptartalom növelésének egyik legegyszerűbb és legelterjedtebb módja a blog írás. Egy blog sokkal szabadabb, mint a weboldal főoldalai. Itt olyan témákról is lehet írni, melyek nem tartoznak annyira szorosan a honlaphoz. Egy blogban sokkal jobban elkalandozhatunk, olyan témákról is írhatunk, melyek csak részben érintik weboldalunk témáját. Természetesen érdemes olyan témákról írni, melyek kapcsolódnak legfontosabb kulcsszavainkhoz.