Egy honlap elkészültével gyakran a munka nem fejeződik be. Eddig azért dolgoztunk honlapunkon, hogy új látogatókat szerezzünk. Az a tapasztalat, hogy egy látogató még egyszer-kétszer visszatér egy oldalra, amit érdekesnek talált. Ha ezen az oldalon nem talál valami újat, valószínűleg nem fogja többé meglátogatni honlapunkat.
Miért fontos a látogatók megtartása?
Ha egy felhasználó meglátogatja honlapunkat, akkor őt nagy valószínűséggel érdekli honlapunk tartalma. Ha többször is visszalátogat, akkor abban a felhasználóban potenciális megrendelőt, vásárlót láthatunk. A visszatérő látogatók ezért a legfontosabbak. Ha nem is rögtön, de lehet bizonyos idő elteltével vásárolni fognak tőlünk, igénybe veszik szolgáltatásainkat.
Hogyan tartsuk meg látogatóinkat?
Lehetőleg 1-2 hetente kerüljön fel honlapunkra új, érdekes anyag, és ez már a kezdőlapon is látható legyen. Nagyon jó megoldás erre egy blog üzemeltetése. Cikkeinket akár témák szerint csoportosíthatjuk. Valószínűleg lesznek a témákhoz hozzászólók is. Egy blog azért is jó megoldás, mert ott bármiről írhatunk, ami a honlapunk témájához kapcsolható.
Gyakran szoktak ügyfeleim arra hivatkozni, hogy egyszerűen nincs erre idejük. Pedig minél rendszeresebben kerülnek fel új értékes anyagok honlapunkra, annál több visszatérő látogatónk lesz. Ne feldjük, aki egyszer már rendelt tőlünk, annak már elnyertük a bizalmát, újabb termékünket könnyebben fogja megvásárolni.
Hasonlóan jó megoldás lehet egy fórum, vendégkönyv üzemeltetése is.
Sokszor elég két hetente 1 órát honlapunkkal foglalkozni, az eredmény nem marad el. A lényeg a rendszereség. Például egy kertészet honlapján ősszel írhatunk a faültetésről. A cikkhez társítsunk egy akciót, és máris több gyümölcsfát fogunk eladni.
Kiemelhetjük legolvasottabb cikkeinket is, ezzel is rávehetjük olvasóinkat, hogy tovább időzzenek honlapunkon.
Kérjük ki olvasóink véleményét honlapunkkal kapcsolatban, hátha kapunk néhány jó ötletet. Üzemeltessünk blogot, fórumot, hírlevelet, ahol tarthatjuk a kapcsolatot ügyfeleinkkel.