A microsite-ot gyakran egy terméknek vagy szolgáltatásnak érdemes készíteni kísérleti vagy hirdetési jelleggel. Az ilyen mini oldalak jobban célozhatóak egy bizonyos terméknek vagy egy szolgáltatásnak, mintha egy nagyobb honlapon jelennének meg egy aloldalon. A marketingben nagyon jól használhatóak ezek az egyszerűbb weboldalak.
Microsite, azaz egy oldalas honlap készítése
Egy ilyen weboldal maximum 3 aloldalból áll, nem az a lényege, hogy bonyolult menürendszeren keresztül mondja el a közlendőjét. Grafikája egyedi tervezéssel készül, grafikus szakembereink által. Természetesen ezeknek az oldalaknak is követniük kell a trendeket és minden mobil eszköz kijelzőjéhez igazodniuk kell, tehát a reszponzív kialakítás alapvető és fontos.
Kapcsolati vagy ajánlatkérő űrlappal érdemes ellátni ezeket a mini weboldalakat, hogy a látogatók könnyen feltehessék kérdéseiket, vagy leadhassák ajánlataikat. Sok esetben, ha a cégnek vagy vállalkozásnak van szabad kapacitása, hírlevél feliratkozási funkciót is tartalmazhat.
A weboldalt ajánlott a közösségi médiával összekötni, hiszen nagyon jól beintegrálható, és könnyebben népszerűsíthető. Alaposan átgondolt közösségi nyereményjátékokkal összekötve elég komoly marketing eredmények is elérhetőek ezekkel az egy oldalas weblapokkal.
Egyetlen hátrányuk, hogy a keresőalgoritmusok jobban szeretik a nagyobb weblapokat, mert a több információ miatt hitelesebbnek tűnnek. Nagyon sok microsite-ot éppen ezért nem érdemes üzemeltetni, de egy-két ilyen oldal hosszú távon több előnnyel bír, mint hátránnyal.
Microsite-ok előnyei
- A mini honlapok az átlagos honlapoknál jobban célozhatóak egy bizonyos termék vagy szolgáltatás értékesítésére.
- Használható egyedi domain, amely előnyt jelent a keresőoptimalizálásban, látogató szerzésben.
- Hatásosabb kommunikáció egy adott témára, célzott webdesignnal figyelemfelkeltőbb tartalom.
- Mivel a honlap egy témára épül, nem vonja el a látogató figyelmét további ajánlat.
- A célzott tartalomnak köszönhetően jobb helyezés a keresőkben, mint egy vegyes tartalmú honlap esetén.
- Kiválóan használható hirdetésekhez, webkampányokhoz.
- A microsite egyedi felépítéssel rendelkezik, mely nem függ a cég saját felépítésétől.
- Webanalitikai programokkal pontosan látható a microsite-ra látogatók viselkedése, és a konverziómérés is egyszerűbb.