Az induló weboldalak gyakran küzdenek a látogatók hiányával. Elkészült a szép új honlap, de a látogatók csak nem érkeznek az oldalra. Ilyen esetben érdemes kattintás alapú hirdetési kampányokat (PPC-Pay Per Click) indítani. Ebben a cikkben elsősorban a Google AdWords szolgáltatást fogom bemutatni, ezen belül is a keresési hálózaton történő hirdetését.
Szeretném azonban megjegyezni, hogy a látogató szerzés leghatékonyabb eszközei a keresőoptimalizálás és a linképítés. Ezzel a két módszerrel lehet hosszútávon ingyen, online látogatókat szerezni.
Mi is az a kattintás alapú hirdetés?
Ennek a hirdetési rendszernek a légyege, hogy nem a hirdetés megjelenéséért kell fizetni, hanem ha valaki rákattint a hirdetésünkre, és így látogatja meg a weboldalunkat.
A Google AdWords
Az egyik legelterjedtebb kattintás alapú hirdetés a Google AdWords szolgáltatása. Kétféle hirdetési forma érhető el, egyrészt a Google keresési hálózatán hirdethetünk, másrészt partner weboldalakon. A keresési hálózaton a hirdetések az organikus találatok előtt és mellett jelenik meg. Itt csak szöveges hirdetést lehet megjeleníteni, mely megtévesztésig hasonlít az organikus találatokra. Sokan ezért észre sem veszik, hogy éppen egy hirdetésre kattintanak.
A partner weboldalakon, azaz a display hálózaton már banneres hirdetéseket is feladhatunk. Olyan weboldalakon hirdethetünk így, amelyek csatlakoztak a Google rendszeréhez, és engedélyezik Google hirdetések megjelenítését.
Az AdWords működése a keresési hálózaton.
Az AdWords rendszerének lényege, hogy hirdetésünk csak a megadott kulcsszavakra jelenik meg. Ezzal biztosítja a rendszer, hogy a hirdetésünk az adott téma iránt érdeklődőknek jelenik meg. Ha valaki a keresőkben a megadott kulcsszavakra keres, a hirdetésünk megjelenik a keresési találatok előtt és mellett.
Mennyibe kerül az AdWords?
Az AdWords-ban nincs fix hirdetési ár hanem a rendszer több tényező alapján számolja ki a hirdetések díját. Minden egyes kulcsszóra egy maximális összeget kell beállítanunk. Ez a max CPC (Cost Per Click) összeg. Ha a kattintás ennél az összegnél többe kerülne, hirdetésünk nem fog megjelenni. A másik fontos összeg, amit be kell állítanunk az a napi költségkeret. Ennek nincs alsó határa, akár napi 200Ft-ot is beállíthatunk. Az AdWords rendszerében nincs minimális havi ráfordítási követelmény.
Mennyibe kerül egy kattintás?
Egy kattintásért, azaz egy látogatóért 40 és 100Ft közötti összeget kell fizetnünk. Ahhoz, hogy az AdWords árképzési rendszerét megértsük, először is a Google irányelvét kell megismernünk. Ennek az a légyege, hogy a Google a felhasználói élményt helyezi előtérbe. Ezért minél relevánsabb, azaz a hirdetési kulcsszóhoz illeszkedő weboldalt hirdetünk, annál olcsóbban tudunk hirdetni. A Google a keresési hálózaton nem díjazza, ha a felhasználókat nem releváns hirdetésekkel akarjuk zavarni.
Hogy mennyit kell fizetnünk egy látogatóért, az két dologtól függ:
- Mennyire releváns weboldalunk a kulcsszóra. Minél jobban választjuk meg honlapunkhoz a kulcsszavainkat, annál kevesebbet kell fizetnünk egy kattintásért. Ráadásul hirdetésünk is előrébb fog megjelenni.
- A másik fontos tényező, hogy milyen nagy a verseny az adott kulcsszóra. Minél erősebb, annál többet kell fizetnünk egy kattintásért. Ezért ha olyan kulcsszóra szeretnénk hirdetni, amelyre nagy a verseny érdemesebb hosszabb kulcsszavakra hirdetni, amelyre könnyebben első helyre kerülhetünk, és a kattintás összege is alacsonyabb lesz. Az AdWords kattintás alapú hirdetési rendszerével viszonylag olcsón és gyorsan tudunk látogatókat honlapunkra csábítani. Azonban ha nem ismerjük megfelelően a rendszert, egy kattintásért akár többszörösét is fogjuk fizetni, mint a rendszert jól használó konkurenciáink.
A Google AdWords-re jelentkezni a következő címen lehet: Google AdWords
A Kiss Honlapkészítés rendszeresen bonyolít nagy sikerrel AdWords kampányokat. Ha Ön is több látogatót, több bevételt szeretne weboldaláról vegye igénybe szolgáltatásainkat.