A látogatók vonzásának több módszere is van, a legnépszerűbbek közé tartoznak a különböző fizetett hivatkozások, mint például az AdWords, valamint a keresőoptimalizálás is. Sokan nem tudnak dönteni a kettő között, hiszen mindkettőnek megvannak a maga előnyei, sőt, olyan lehetőség is van, amikor érdemes mindkét lehetőséget egyidejűleg igénybe venni. Érdemes egyenként is megismerni ezeket a lehetőségeket.
A látogatók vonzásának több módszere is van, a legnépszerűbbek közé tartoznak a különböző fizetett hivatkozások, mint például az AdWords, valamint a keresőoptimalizálás is. Sokan nem tudnak dönteni a kettő között, hiszen mindkettőnek megvannak a maga előnyei, sőt, olyan lehetőség is van, amikor érdemes mindkét lehetőséget egyidejűleg igénybe venni. Érdemes egyenként is megismerni ezeket a lehetőségeket.
AdWords
A fizetett hivatkozások legnépszerűbbje mindenképp az AdWords kampány. Ez a módszer gyakorlatilag azt jelenti, hogy teljesen mindegy hol foglal helyet a honlap a keresők találati listájában, a módszer igénybe vétele után azonnal megjelennek a Google normál találati listája mellett. Ezeket a látogató a megadott kulcsszavak beírását követően fogja megtalálni a ?fizetett hivatkozások, szponzorált linkek" részlegen. Előny az, hogy szinte azonnal hozza is a látogatókat, azonban hátrány, hogy csak addig, amíg tart a fizetett kampány.
AdWords Display kampány
Az AdWords kampánynak létezik egy alternatív módszere is, amikor a display hálózaton keresztül hirdetünk. Ennek lényege, hogy bizonyos weboldalak helyet biztosítanak a Google hirdetések számára, az AdWords hirdetők pedig ezeken a helyeken jelenhetnek meg szöveges vagy banneres hirdetéseikkel. A display hálózat használatának előnye, hogy olyan látogatókat is elérhetünk így, akik nem a Google keresőjét használják (ha van még ilyen :-) ).
A display hálózaton történő hirdetés további előnye, hogy a megjelentetett hirdetések a felhasználó böngészési előzményei alapján jelenik meg, így a látogatók számára érdekes hirdetéseket fog kapni. Ezért az ilyen hirdetésekből érkező látogatóknál sokkal jobb konverziós arány érhető el mint a találati listán történő hirdetéskor.
Az AdWords hirdetéseknek három megjelenítési lehetőségük van. Csak keresési találatkor, csak display hálózaton, vagy mindkét helyen hirdethetünk egyszerre.
Keresőoptimalizálás
A SEO, vagyis keresőoptimalizálás, vagy más szavakkal természetes listákban való elhelyezés lényege az, hogy a Google és más keresők motorjait célszerűen használjuk ki, ezáltal pedig a találati listákban a megadott kulcsszavakra jó helyezéseket ér el az optimalizált oldal. Mivel a látogatók nagy része az első találatok között választja ki nagy valószínűséggel valamelyik oldalt, így mindenkinek érdeke oda kerülni. Ennek az egyik hátránya, hogy nem egyik pillanatról a másikra látható a hatás. Előnyök szép számmal akadnak, hiszen ez a módszer hosszú távon is érezteti hatását, akár hónapokkal az optimalizálás igénybe vétele után is. Hosszabb távot tekintve pedig az ára is kedvezőbb az AdWords kampánynál.
Olyan esetek is léteznek, amikor érdemes mindkét módszert igénybe venni azonos időben, a szezonos termékek, szolgáltatások (pl. nyáron strandolás, télen sízés) esetében a hosszabb távú optimalizálás mellett az adott szezonban megéri AdWords hirdetésekért is fizetni. Ajánlott még az AdWords hirdetés használata a keresőoptimalizálás első lépéseként is elkezdeni. Így azonnali eredmény érhető el a keresőoptimalizálás befejezéséig.