Az online marketing egyik nagy találmánya a hírlevél. Sajnos mára a helytelen használat miatt mindenkiben kellemetlen érzés támad, ha meghallja ezt a szót. A spam jellegő kéretlen levelek és a minden áron aladni akaró hírlevelek miatt mára egyre nehezebb rávenni a felhasználókat a feliratkozásra. Pedig egy hírlevél igenis lehet hasznos és érdekes is. A hírlevél ha jól használják ismertséget, elismertséget és bizalmat kelt a látogatók körében. Nézzük meg, hogyan is kellene ezt jól csinálni.
A hírlevél célja ne az eladás legyen
A legnagyobb hiba amelyet elkövetünk hírlevelünkkel, hogy folyamatosan bombázzuk látogatóinkat ajánlatainkkal. Ez csak a legritkább esetben vezet célhoz, és csak nagyon kedvező ajánlat esetén érhetünk el ezzel eredményt.
A hírlevél elsődleges célja a kapcsolattartás legyen. A jól megírt és értékes hírlevelekkel bizalmat és jó kapcsolatot tarthatunk fent látogatóinkkal. Ha majd valamelyik termékünk vagy szolgáltatásunk érdekelni fogja a hírlevélre feliratkozót, akkor a jó kapcsolatnak köszönhetően biztosan meg fog keresni bennünket.
A hírlevél legyen érdekes
A legfontosabb, hogy a hírlevél témája legyen érdekes. Senki sem szeret olyan hírlevelet olvasni, aminek nincs mondanivalója. Az érdekes témájú hírlevelet azonban sokan kedvelik. A leggyakrabban azért iratkoznak fel a látogatók a hírlevélre, mert értékesnek tartották a honlap mondani valóját, és további értékes és érdekes tartalomra vágynak.
A hírlevél legyen informatív
Az értékes tartalom már önmagában is értéket képvisel. Az információban gazdag hírlevelet szívesen elolvassák az emberek, gyakran még meg is őrzik, hogy később újra el tudják olvasni. Kifejezetten sikeresek az oktató jellegű hírlevelek, melyekből tanulni lehet, ezáltal hasznosak is. A hasznos és értékes hírlevelekkel megmutathatjuk hozzáértésünkt, bizonyíthatjuk szakmai tudásunkat. A hírlevélre feliratkozót ezáltal meg tudjuk győzni szakmai kompetenciánkról, és nagy valószínűség szerint hűséges megrendelőnk, vásárlónk válik belőle.
A hírlevél legyen rövid, tömör, lényegre törő
Az embereknek egyre kevesebb idejük jut az olvasásra. A túl hosszú hírlevelet sokan el sem kezdik elolvasni. A hírlevélben fogalmazzunk röviden és közérthetően. Jó megoldás lehet, ha a hírlevélben csak a cikk első felét vagy a cikk rövidített változatát küldjük el, és a honlapunkon fejtjük ki részletesebben mondanivalónkat.
A jó hírlevél eredménye
A megfelelő hírlevél kampánynak köszönhetően a hírlevélre felirtkozó bizalommal fog felkeresni minket, nem kell már meggyőznünk szakmai hozzáértésünkről. A bizalmát már a jól megszerkesztett és informatív hírlevelekkel kiérdemeltük.