Egy honlap általában azért készül, hogy valamilyen terméket, szolgáltatást értékesítsünk. A legtöbb ügyfél ilyen esetben a keresőkből érkezik honlapunkra, ezért honlapkészítéskor az egyik szempont, hogy keresőbarát és kereső optimalizált honlapot készítsünk.Egy honlap keresőoptimalizálása már a honlapkészítés előtt elkezdődik, a honlap tervezésével. A kersőoptimalizált honlapkészítéshez adok győri honlapkészítőként ebben a cikkemben hasznos tanácsokat.
Nem releváns tartalom a kezdőoldalon, intro oldal
Ez a legrosszabb, amit egy honlappal tehetünk. A legfontosabb honlapunk kezdőoldala, ezért ha azon nem releváns, azaz honlapunkhoz nem témába vágó tartalmat helyezünk el, akkor a keresők nem fogják tudni értelmezni, esetleg félreértelmezik, miről szól a honlapunk. Ennél rosszabb már csak az, amikor egy intro oldalt készítünk honlapunk kezdőoldalának, hogy szép látvány fogadja a honlapunkra látogatót. Az ilyen oldalak általában a keresők számára értelmezhetetlen képeket, flash objektumokat tartalmaznak. Régebben nagy divat volt az intro kezdőoldalak készítése, mára szerencsére egyre kevesebb az ilyen honlap.
Kevés tartalom a honlapon, kezdőoldalon
Ez talán a leggyakrabban elkövetett hiba honlapkészítéskor, melyet győri honlapkészítőként tapasztalok. Gyakran azért akarnak a honlaptulajdonosok kevés tartalmat a honlapukra, mert "úgysem olvassa el senki". Ez hibás feltételezés, és általában alaptalan is. Az emberek pontosan az információkért keresik fel a legtöbb honlapot. Ön melyik honlapról rendel szívesebben? Amelyiken éppen csak megtalálható néhány információ, vagy arról a honlapról, amelyen részletes tájékoztatást talál az adott termékről, szolgáltatásról? Nyilvánvaló, hogy senki nem szeret zsákbamacskát vásárolni. A lehető legtöbb információt szeretne megtudni a termékről, amelyért fizetni fog.
Honlapunk tartalmát tegyük érdekessé, informatívvá és átláthatóvá. Használjunk címsorokat, hogy átláthatóbb legyen a honlap szövege, használjunk képeket, táblázatokat a jobb átláthatóság érdekében.
Képes menü készítése
Győri honlapkészítőként gyakran találkozom olyan honlapokkal, amelyeknél képet használnak szöveges menü helyett. A képekkel az a probléma, hogy az emberekkel ellentétben a keresők nem látják, hanem a forráskódban értelmezik a képeket. Ezért nem is ismerik fel a képekre írt szövegeket. Képes menüvel készült honlapoknál a keresők nehezen értelmezik, miről szól pontosan az adott honlap.
Címsorok használata
Egy hosszú szöveges tartalmat átláthatóbbá tehetünk címsorok használatával. Ráadásul az alcímekből a látogató és a kereső is pontosabb megérti a honlap tartalmát. Használjuk ezért bátran a címsorokat honlapkészítéskor és honlaptervezéskor.