Gyakran előfordul egy honlap esetén, hogy nem azt az eredményt hozza, amit vártunk tőle. Nincsenek megrendelők, vásárlók. Én most összegyűjtöttem Önnek a 10 leggyakrabban elkövetett honlap hibát, hogy Ön ezeket ne kövesse el, vagy ha már elkövette, akkor ki tudja javítani.
1. honlap hiba: Nem derül ki a honlap célja
Ez egy nagyon gyakori hiba. Már az oldal betöltődése után azonnal ki kell derüljön, miről szól az oldal. Értékesíteni, oktatni, információt megosztani szeretnénk a honlapon? A látogató nem fogja végig olvasni weboldalunkat, és nem nem is gondolat olvasó. Ha néhány pillanat alatt nem derül ki számára miről szól a bizonyos honlap, gyorsan továbbáll.
2. honlap hiba: A honlap a tulajdonosnak készül
Ez nagyon súlyos honlap hiba. Nézzünk példának egy cipőboltot. Ha nekünk a fekete cipő tetszik, de mindenki fehéret szeretne venni, mi azért is feketét tartsunk? A honlap a látogatóknak készüljön, ne saját magunk igényei szerint. Ha az olvasó nem találja meg amit keres, gyorsan átkattint a konkurenciához. Honlapunkat a látogatók szemszögéből nézzük.
3. honlap hiba: Rossz kulcsszavakat használunk
A magyar nyelvben egy dologra több rokon értelmű kifejezés is használható. Ha nem megfelelő kifejezést használunk, és arra optimalizáljuk honlapunkat, akkor akkor a keresőkből sokkal kevesebb látogatóra számíthatunk, mint egy megfelelő kulcsszó használatával. Használjuk a Google kulcsszó választó eszköz a megfelelő kulcsszavak kikereséséhez.
4. honlap hiba: A design fontosabb a tartalomnál
Természetesen nagyon fontos, hogy egy honlap megjelenése vonzó és ízléses legyen. A túl sok design elem azonban elvonja a látogatók figyelmét arról, amit ajánlani, mondani szeretnénk neki. A legfontosabb a honlapunkon a szöveges tartalom legyen, mert csak azzal tudjuk meggyőzni a látogatót, hogy minket válasszon és ne a konkurenciát.
5. honlap hiba: Nincs keresőoptimalizálva a honlap
Ha nincs megfelelően keresőoptimalizálva honlapunk, ne is várjunk látogatókat a keresőkből. Az emberek általában csak az első 3-4 találatot nézik meg a találati listáról. Ha nem vagyunk ezek között, akkor hiába is várjuk a látogatókat.
6. honlap hiba: Nincs linképítés
Hasonló a helyzet, mint az előző hibánál. Ha nincsenek a honlapunkra mutató linkek, akkor a keresők kevésbé értékesnek ítélik meg weboldalunkat. Ráadásul ha sem a keresőkből, sem link gyűjteményekből nem vagyunk megtalálhatóak, akkor honnan lesznek látogatóink?
A link gyűjteményekbe a regisztrálás többnyire ingyenes, éljünk hát a lehetőséggel.
7. honlap hiba: Nincs rendszeresen frissítve a honlap tartalma
Tudom mire gondolnak. Biztosan azért írom ezt, hogy rendszeres munkám legyen. Nem, éppen ellenkezőleg. Egy weboldalra egy cikk felrakásáért minimális összeget lehet elkérni. Viszont egy honlap elkészítéséért több tízezret. Akkor melyik a jobb üzlet számomra?
A folyamatos frissítés több szempontból is fontos. Csak akkor lesznek visszatérő látogatók, ha rendszeresen új és hasznos dolgok kerülnek fel a weboldalunkra. Nem utolsó sorban pedig a keresőkben is csak így, folyamatosan bővülő tartalommal kerülhetünk előre, a konkurencia elé.
8. honlap hiba: Nincs elemezve a honlap teljesítménye
Elkészült szép új holnapunk, jön néhány megrendelés is. Nagyon örülünk neki és kényelmesen hátradőlünk. De talán lehetne több látogatót szerezni? Igen! Például a Google Analytics szolgáltatással nyomon követhetjük weboldalunkat és sok hasznos információhoz juthatunk, mindezt teljesen ingyen. Gyakran egy kis odafigyeléssel sokat javíthatunk honlapunkon.
9. honlap hiba: Nem felhasználóbarát honlap
Nagyon fontos egy honlap estében, hogy a látogatók a lehető legrövidebb idő alatt megtalálják azt amit keresnek. Ellenkező esetben hamar elhagyják oldalunkat. Nem fognak keresgélni. Ezért fontos hogy honlapunk áttekinthető, egyértelmű, könnyen kezelhető legyen.
10. honlap hiba: A termékre, szolgáltatásra összpontosítunk
Mindenkinek van valami problémája, amelyre megoldást szeretne. Energia takarékos izzót azért vásárolunk, hogy csökkentsük villanyszámlánkat. Világítani hagyományos izzókkal is lehet. Ha megértük ezt az alaptételt, és kiemeljük termékünknél, szolgáltatásunknál, miért jár jól vele a vásárló, miért hasznos ha tőlünk rendel, akkor nem is kell tovább győzködnünk. Ráadásul mi leszünk a rendes emberek, akik segítenek neki.
Remélem Önnek is hasznos volt a cikkem, és alkalmazni tudja javaslataimat annak érdekében, hogy tovább növelje honlapja sikerességét.